نخستین مراسم رسمی برای معرفی یک سفیر؛ جاوشینگ استوارنامه خود را به رئیس الوزرای طالبان ارائه کرد

سفیر جدید چین در افغانستان
سفیر جدید چین در افغانستان Copyright توییتر معاون سخنگوی طالبان
Copyright توییتر معاون سخنگوی طالبان
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که سفیر جدید چین در افغانستان استوارنامه [اعتمادنامه] خود را به رئیس الوزرای امارت اسلامی داد.

آگهی

وی در شبکه اجتماعی ایکس از معرفی جاو شینگ، سفیر جدید چین در افغانستان خبر داده و گفته است که جاوشینگ استوارنامه‌اش را امروز (چهارشنبه) طی مراسم تشریفاتی به ملا محمد حسن آخند، رییس‌الوزرا امارت اسلامی [نخست وزیر طالبان] تقدیم کرد.

این مراسم در ارگ سابق ریاست جمهوری انجام شد و در آن امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان نیز حضور داشت.

طبق گزارش معاون سخنگوی طالبان، سفیر چین در این مراسم گفت که چین به دلیل همسایگی به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذرد.

توییتر معاون سخنگوی طالبان
سفیر جدید چین در بین مقامات طالبانتوییتر معاون سخنگوی طالبان

طبق این گزارش وی تاکید کرد که چین سیاست مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارد و نمی‌خواهد آن را جایی برای نفوذ خود بسازد.

وی ابراز خوشحالی کرد که در دو سال گذشته اقتصاد افغانستان رشد داشته است و در زمینه‌های مبارزه با فساد، جرایم و مواد مخدر پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است.

ماموریت وانگ یو، سفیر پیشین چین ماه گذشته پس از پنج سال به پایان رسیده بود.

طبق گزارش سایت خبری «اطلاعات روز» این نخستین بار است که سفیر یک کشور خارجی استوارنامه خود را به رئیس الوزرای تقدیم می‌کند.

چین در دو سال گذشته با مقامات طالبان تعامل داشته است اما هنوز دولت این کشور طالبان را به رسمیت نشناخته است. با این حال طالبان در پکن نیز سفارت افغانستان را اداره می‌کند. 

بلال کریمی در رشته مطلب خود در ایکس همچنین گفته است که رئیس الوزراء امارت اسلامی از رهبری چین به‌خاطر انتخاب آقای جاو شینگ به عنوان سفیر تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که معرفی وی سبب ارتقای روابط دیپلماتیک و آغازگر فصل جدید میان دو کشور شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز پنجمین نشست «فرمت مسکو» برای بررسی وضعیت افغانستان؛ احمد مسعود: با طالبان گفتگو نداریم

دست‌کم ۱۸ امدادگر یک سازمان غیردولتی سوئیسی در افغانستان بازداشت شدند

طالبان مانع خروج دانشجویان دختر از افغانستان برای تحصیل در دبی شد