استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

وزیر خارجه کوبا
وزیر خارجه کوبا Copyright AP
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خارجه کوبا روز دوشنبه از کشف یک شبکه قاچاق انسان خبر داد که هدفش استخدام کوبایی‌ها برای اعزام به جنگ اوکراین بوده است تا برای روسیه بجنگند.

آگهی

بنا به اعلام وزارت خارجه کوبا، مقام‌های این کشور در تلاش برای خنثی کردن و از بین بردن این شبکه قاچاق انسان هستند.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا اگرچه به جزئیات کمی در مورد شناسایی این شبکه قاچاق انسان اشاره شده، اما آمده که این شبکه هم در داخل این کشور و هم در داخل روسیه فعال بوده است.

دولت کوبا همچنین اعلام کرد که وزارت کشور این کشور در حال تلاش برای خنثی کردن و از بین بردن یک شبکه قاچاق انسان است که از داخل روسیه فعالیت می‌کند تا کوبایی‌های ساکن آن کشور و حتی ساکنان خود کوبا را به نیروهای نظامی شرکت‌کننده در عملیات نظامی علیه اوکراین ملحق کند.

دولت روسیه تا لحظه تنظیم این خبر در مورد این اتهامات اظهار نظری نکرده است.

روسیه سال گذشته میلادی طرحی را برای افزایش ۳۰ درصدی شمار نیروهای مسلح خود و رساندن آن به‌ یک و نیم میلیون نفر به تصویب رساند، هدفی که دستیابی به آن با تلفات سنگین در جنگ سخت‌تر شد.

اواخر ماه مه، یک روزنامه روسی گزارش داد که چند شهروند کوبا با نیروهای مسلح روسیه قرارداد امضا کرده‌ و در ازای دریافت تابعیت روسیه به اوکراین اعزام شده‌اند.

به ایکس یورونیوز فارسی بپیوندید

هنوز مشخص نیست که بیانیه وزارت خارجه کوبا با گزارش این روزنامه روسی ارتباط دارد یا خیر اما دولت کوبا اعلام کرده است که پیشتر پیگیری پرونده‌های مربوط به حضور شهروندانش در جنگ اوکراین را آغاز کرده است.

دولت کوبا در بیانیه خود تصریح کرده است: «تلاش‌هایی از این دست خنثی شده و پرونده‌های کیفری علیه افرادی که در این فعالیت‌ها نقش داشته‌اند، آغاز شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چند نفر با هدف استثمار جنسی و گمارده شدن در کارهای اجباری قربانی قاچاق انسان در اتحادیه اروپا شدند؟

فرانسه هواپیمای حامل ۳۰۳ تبعه هند به مقصد نیکاراگوئه را زمین‌گیر کرد

بلینکن وارد کی‌یف شد؛ اوکراین در انتظار اعلام کمک‌های تسلیحاتی جدید به ارزش ۱ میلیارد دلار