دولت آمریکا: یک شبکه‌ قاچاق انسان از ازبکستان شناسایی و متلاشی شد

وزارت دادگستری ایالات متحده
وزارت دادگستری ایالات متحده Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آمریکا می‌گوید شبکه‌ای را شناسایی و متلاشی کرده که قصد قاچاق افراد از ازبکستان به ایالات متحده را داشته است.

آگهی

آدریس واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا در بیانیه‌ای با اعلام این مطلب تاکید کرد که دست‌کم یکی از اعضای این شبکه با یک گروه تروریستی خارجی در ارتباط بوده است. 

در ادامه در این بیانیه آمده است: « مقامات آمریکایی معتقد نیستند اتباع ازبکستانی که از این شبکه قاچاق استفاده می‌کردند، ارتباط تروریستی داشته یا در حال برنامه‌ریزی حمله تروریستی بودند.»

در بیانیه دولت بایدن، نام این گروه تروریستی خارجی مشخص نشده است، اما یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفته است که این گروه داعش است. 

شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اضافه کرده که برای بازداشت اعضای کلیدی این شبکه قاچاق با چندین کشور دیگر همکاری داشته است. در این بیانیه مشخص نشده که این فرد چگونه با این گروه تروریستی مرتبط بوده و یا ایالات متحده با چه دولت هایی برای دستگیری قاچاقچیان همکاری کرده است.

اف‌بی‌آی که در حال تحقیق در باره این پرونده است، همچنین تاکید کرده که هیچ تهدید تروریستی خاصی را در ارتباط با این مهاجران شناسایی نکرده است.

در بیانیه اف‌بی‌آی همچنین آمده است: «هر زمان که نشانه‌هایی در خصوص اینکه افرادی که در زمینه قاچاق دست دارند، با نهادهای ترویستی در ارتباط هستند، به دست آید، ما به سختی با شرکای خود کار می‌کنیم تا دریابیم چگونه این سازمان‌ها ممکن است تلاش کنند تا از توانایی‌های این گروه‌های قاچاق سواستفاده کنند.» 

شورای امنیت ملی دولت آمریکا همچنین تاکید کرده که این کشور برای بستن مسیرهای سفری که توسط شبکه قاچاق استفاده می‌شود با شرکای خود کار می‌کند.

سی ان ان که اولین بار از کشف این شبکه قاچاق خبر داد، گفته است که بیش از ده‌ها نفر از این کشور آسیای مرکزی که از این شبکه استفاده می کردند مجوز ورود به ایالات متحده را دریافت کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برای دهه‌ها، اکثر مهاجرانی که قصد ورود غیرقانونی به آمریکا را داشتند، مردانی از مکزیک بودند که به دنبال یافتن کار به آمریکا می‌آمدند اما در سال های اخیر، مقامات مهاجرت به طور فزاینده‌ای با مهاجرانی از نقاط مختلف جهان رو به رو شده‌اند. در این حال تعداد کسانی که از ازبکستان، افغانستان، چین و موریتانی نیز به دنبال ورود به آمریکا بوده‌اند، افزایش چشمگیری یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه هواپیمای حامل ۳۰۳ تبعه هند به مقصد نیکاراگوئه را زمین‌گیر کرد

داستان غم‌انگیز پدر و دختری که در راه مهاجرت به آمریکا جان باختند

طرح مهاجرتی جدید ترامپ؛ سخت‌گیری‌های بیشتر برای مهاجرت به آمریکا