سناتور مک‌کانل بار دیگر برای لحظاتی در انظار عمومی «بی‌حرکت» ماند

میچ مک‌کانل، نماینده سنا آمریکا برای دومین بار در یک ماه گذشته، در انظار عمومی برای بیش از ۳۰ ثانیه «بی‌حرکت» باقی ماند.
میچ مک‌کانل، نماینده سنا آمریکا برای دومین بار در یک ماه گذشته، در انظار عمومی برای بیش از ۳۰ ثانیه «بی‌حرکت» باقی ماند. Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میچ مک‌کانل، سناتور ارشد جمهوریخواه در کنگره ایالات متحده، روز چهارشنبه بار دیگر به مدت بیش از ۳۰ ثانیه در انظار عمومی بی‌حرکت ماند. این دومین بار طی کمتر از یک ماه است که چنین اتفاقی برای او روی می‌دهد.

آگهی

مک‌کانل ۸۱ ساله، پس از نشست با نمایندگان اتاق بازرگانی کنتاکی شمالی، در حال پاسخگویی به خبرنگاران ناگهان بی‌حرکت ماند و به فضا خیره شد و به واکنش خبرنگاران و سایر اطرافیانش پاسخی نداد. 

این حادثه پرسش‌های تازه‌ای را در میان اعضای جمهوریخواه و دموکرات‌های کنگره درباره وضعیت سلامت برخی از همکاران سالخورده‌شان ایجاد کرده است. 

مک‌کانل درنهایت پس از آنکه اطرافیانش دوبار او را تکان دادند، صحبتش را از سر گرفت. اما خبرنگاران مجبور شدند سوالات را برایش تکرار کنند و او نیز تنها به دو سوال پاسخ داد. 

میچ مک‌کانل همچنین در این نشست خبری گفت که دانیل کامرون، دادستان جمهوریخواه کل کنتاکی «بهترین نامزد» برای فرمانداری است و از گفتن اینکه آیا از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به عنوان نامزد جمهوریخواهان حمایت خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد. 

یکی از دستیاران مک‌کانل گفت که سناتور قبل از مراسم عمومی بعدی خود، با یک پزشک مشورت خواهد کرد. قرار است مجلس سنا روز سه‌شنبه پس از تعطیلات پنج هفته‌ای، دوباره تشکیل جلسه دهد. 

این حادثه شبیه حادثه‌ای بود که ۲۶ ژوئیه در ساختمان کنگره آمریکا روی داد. در آن زمان نیز مک‌کانل در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی دوباره بی‌حرکت ماند و اطرافیانش مجبور شدند او را از جمعیت دور کنند. مک‌کانل چند دقیقه بعد برای پایان دادن به سخنانش بازگشت. 

پس از آن حادثه، یکی از دستیاران مک‌کانل گفت که سناتور احساس سرگیجه کرده است. بعد هم سخنگوی او گفت که مک‌کانل قصد دارد تا انتخابات ۲۰۲۶ در پست رهبری خود باقی بماند. 

روز چهارشنبه پس از اینکه از مک‌کانل پرسیده شد آیا قصد دارد سال ۲۰۲۶ میلادی یعنی پس از پایان دوره شش ساله‌اش دوباره نامزد شود، بی‌حرکت به فضا خیره شد. 

ضربه مغزی ماه مارس

میچ مک‌کانل پس از اینکه ۸ مارس در یک برنامه شام در واشنگتن زمین خورد و برای درمان ضربه مغزی در بیمارستان بستری شد، تا چند روز در سنا حاضر نشد. در آن حادثه، او دچار شکستگی جزیی دنده شد و بعدا به مراکز توانبخشی منتقل گردید. این نماینده جمهوریخواه، ماه آوریل به سنا بازگشت. 

بسیاری از چهره‌های مهم در واشنگتن سن بالایی دارند. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دهه هشتم زندگیش به سر می‌برد و میانگین سنی سنا، بالای ۶۴ سال است. 

دایان فاینشتاین، سناتور ۹۰ ساله دموکرات آمریکا، امسال پس از یک دوره ابتلا به زونا که عوارضی از جمله آنسفالیت و «سندروم رامسی هانت» برایش ایجاد کرد، ماه‌ها در سنا حاضر نشد. 

اکثر آمریکایی‌ها، حدود ۶۱ درصد، در نظرسنجی ماه نوامبر موسسه رویترز-ایپسوس از پیری اعضای کنگره ابراز نگرانی کردند. ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جهوری ۲۰۲۴ میلادی هم ۷۷ سال سن دارد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

انتقاد از سیاستمداران مسن اغلب از طرف جناح سیاسی رقیب مطرح می‌شود. اما مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوریخواه با انتشار ویدئوی بی‌حرکت ماندن مک‌کانل در شبکه اجتماعی ایکس از او به عنوان نمونه‌ای از «افرادی که برای منصب مناسب نیستند» یاد کرد. 

مک‌کانل از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ میلادی به عنوان رهبر اکثریت سنا خدمت کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جایی برای پیرمردها نیست؛ آمریکایی‌ها معتقدند که جو بایدن برای دور بعدی انتخابات خیلی پیر است

بابابزرگ سابقه‌داری که در خانه سالمندان هم دست از قاچاق مواد برنداشت به زندان محکوم شد

نزد سالمندان کدام دهه شادترین دهه زندگی است؟