مشهورترین عکس بازداشت یک رئیس جمهور؛ خشمی مقطعی یا برگ برنده ترامپ در انتخابات آمریکا؟

زندان
زندان Copyright ترامپ اخمو
Copyright ترامپ اخمو
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا روز پنجشنبه خود را به مقامات قضایی ایالت جورجیا به اتهام برنامه ریزی غیرقانونی برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در آن ایالات تسلیم کرد. اما مهمتر از تسلیم شدن، ژست او در عکس بازداشتی است که از او در زندان گرفته شده است.

آگهی

از دونالد ترامپ عکس‌های زیادی منتشر شده است. از وقتی که املاکش را به رخ می‌کشید و ستاره تلویزیونی بود تا زمانی که ۴ سال را در کاخ سفید سپری می‌کرد. 

اما حالا عکس بازداشتی که مقامات جورجیا از او گرفته‌اند، خبرساز شده است. ترامپ در این عکس اخم کرده است. احتمالا این عکس، مشهورترین عکس بازداشت در سراسر جهان است که توسط مخالفان و موافقان او به اشتراک گذاشته شده است. 

دادستانی بخش فولتون، چهارمین پرونده کیفری علیه ترامپ از ماه مارس تاکنون را به جریان انداخته است. او به همراه ۱۸ نفر دیگر در آتلانتا با اتهام اخاذی که معمولا برای اعضای باندهای جرایم سازمان یافته به کار برده می شود، روبرو شده‌اند.

 توطئه و اشاعه اظهارات دروغ از دیگر اتهامات ترامپ در این پرونده است. با این حال، این اولین باری است که او مجبور شده روبه‌روی دوربین بایستند و عکس بازداشت بگیرد. برخلاف سایر ایالت‌ها که اجازه دادند این عکس گرفته نشود، اما مقامات جورجیا تصمیم گرفتند با او مانند هر متهم دیگری برخورد کنند. به این ترتیب او هم انگشت نگاری شد و هم مقابل دوربین زندان ایستاد. 

دیگر افرادی که با ترامپ در این پرونده متهم شده‌اند، مارک میدوز، رییس سابق دفتر ترامپ و رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل سابق ترامپ است. 

جولیانی روز چهارشنبه خود را تسلیم زندان کرد و عکسبرداری هنگام بازداشت مانند همه متهمان معمولی از او صورت گرفت. میدوز هم روز پنجشنبه تسلیم شد. برای او وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری تعیین شده است. 

ترامپ به ایکس یا همان توییتر سابق بازگشت

اما حاشیه‌ها همچنان اطراف عکس بازداشت ترامپ در گردش است. در این عکس، ترامپ ۷۷ ساله بدون کوچک‌ترین لبخندی، با ابروهای درهم، فک فشرده شده و کروات قرمز محکم گره خورده‌اش، به دوربین نگاه می‌کند. ترامپ کمی بعد از این، عکس بازداشتش را در شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، و همچنین در پلتفرم رسانه اجتماعی خود، «تروث سوشیال» منتشر کرد. 

پست ایکس ترامپ، اولین پست او در حدود یک سال و نیم، دو سال گذشته است. سال ۲۰۲۱، حساب کاربری او در پی حمله ۶ ژانویه طرفدارانش به ساختمان کنگره آمریکا مسدود شده بود. ایلان ماسک سال گذشته، بلافاصله پس از خرید توییتر، حساب کاربری ترامپ را برگرداند. 

ترامپ این عکس را در وب‌سایت کمپین انتخاباتی خود در کنار درخواست کمک مالی قرار داده است و مدعی است که «با وجود اینکه جرمی مرتکب نشده، دستگیر شده است».

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در واقع این پرونده کیفری در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ به جریان افتاده است. او در حال حاضر برنامه‌های کمتری نسبت به رقبایش دارد. کارزار انتخاباتی او از این ماجراها برای جلب کمک‌های مالی استفاده کرده است. اطرافیان ترامپ این اتهامات را به عنوان تلاشی با انگیزه سیاسی برای آسیب رساندن به شانس انتخاب او به عنوان رییس جمهوری معرفی کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا محکومیت احتمالی ترامپ در دادگاه می‌تواند مانع از بازگشت او به کاخ سفید شود؟

۳۷ اتهام علیه نامزد ریاست جمهوری آمریکا؛ چه سرنوشتی برای دونالد ترامپ رقم می‌خورد؟

بازداشت ده‌ها معترض طرفدار فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا؛ اعتراض‌ها فراگیر شد