نقص فنی در هواپیمای دولتی آلمان سفر وزیر خارجه به آنسوی اقیانوس آرام را مختل کرد

وزیر امور خارجه آلمان پس از بازگشت از سفری از نیویورک در فرودگاه آلمان به تاریخ هجدهم ژوئیه ۲۰۲۳‍
وزیر امور خارجه آلمان پس از بازگشت از سفری از نیویورک در فرودگاه آلمان به تاریخ هجدهم ژو��یه ۲۰۲۳‍ Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بروز مشکل فنی در هواپیمای دولتی آلمان، باعث معطلی وزیر امور خارجه این کشور در ابوظبی شد و هواپیمای وی به جای ادامه مسیر به استرالیا، به فرودگاه بازگشت. این تازه‌ترین مورد از چندین مورد نقص فنی در هواپیماهای دولتی آلمان است.

آگهی

قرار بود خانم آنالینا بائِربوک در آغاز سفر منطقه‌ای خود به کشورهای استرالیا، نیوزیلند و فیجی، دوشنبه شب وارد کانبرا پایتخت استرالیا شود. 

سباستین فیشر، سخنگوی این وزارتخانه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت، ایرباس «اِی ۳۴۰» متعلق به نیروی هوایی آلمان پس از توقف برای سوخت‌گیری در ابوظبی، به دلیل «مشکل مکانیکی در باله‌های فرود» مجددا مجبور به بازگشت به ابوظبی شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، خلبان دقایقی پس از بلند شدن هواپیما از ابوظبی متوجه این نقص فنی می‌شود و هواپیما را دو ساعت بعد و پس از تخلیه حدود ۸۰ تن سوخت دوباره به سلامت به زمین می‌نشاند.

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که در حال بررسی گزینه‌های دیگر برای ادامه سفر خانم بائِربوک است.

ناوگان فرسوده هواپیماهای دولتی آلمان

این تازه‌ترین مورد از رشته مشکلات فنی پیش آمده برای هواپیماهای دولتی آلمان است؛ هواپیماهایی که از برخی از آن‌ها سنی گذشته و سفر مقامات ارشد آلمان را تحت تأثیر قرار داده‌اند. 

در ماه مه نیز، زمانی که خانم بائِربوک در قطر بود، وی مجبور شد سفر خود در منطقه خلیج فارس را یک روز دیگر تمدید کند، چرا که لاستیک هواپیما آسیب دیده بود.

هواپیمایی که خانم بائِربوک برای پرواز خود به استرالیا از آن استفاده می‌کرد، در حادثه مشابهی در سال ۲۰۱۸ باعث شده بود تا آنگلا مرکل صدراعظم وقت و اولاف شولتس وزیر دارایی وقت آلمان نهایتا با یک پرواز تجاری و با تاخیر به اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین برسند.

در آن زمان، عملکرد جعبه توزیع برق در هواپیما دچار اخلال شده بود و بر سیستم رادیویی و سامانه سوخت هواپیما تأثیر گذاشت؛ طوریکه هواپیما دیگر قادر به تخلیه سوخت خود در موقع اضطراری نبود. در نهایت، این هواپیما با مخزنی پر از سوخت که برای ادامه مسیر تا آنسوی اقیانوس اطلس لازم بود، در فرودگاه کلن-بن فرود آمد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت از آن زمان تاکنون سه جت جدید «اِی۳۵۰» سفارش داده که دو فروند از آنها در حال حاضر در حال خدمت هستند.

کریستینا روتسی سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت که هواپیمای خانم بائربوک در پایان سپتامبر و سایر هواپیماهای مشابه در پایان سال آینده میلادی از رده خارج خواهند شد. او خاطرنشان کرد که این هواپیما بر اساس آنچه در دسترس و مورد نیاز بود انتخاب شده است و این را هم یادآور شد که این هواپیما «به لحاظ فنی مطابق با [استانداردهای] یک شرکت هواپیمایی مشهور است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش در آسمان؛ دانمارک بمب‌افکن‌های روس و روسیه جنگنده نروژی را رهگیری کردند

از پاریس تا نیویورک در یک ساعت و نیم؛ تحول در صنعت هوانوردی با ساخت جت‌های هیدروژنی مافوق صوت

بهترین خطوط هوایی جهان در سال ۲۰۲۳: کدام هواپیمایی مقام نخست را کسب کرد؟