رهبر کره شمالی در بازدید از کارخانه‌های تسلیحات کشورش خواستار افزایش ظرفیت تولید شد

رهبر کره شمالی درحال آزمایش تسلیحات ساخت این کشور
رهبر کره شمالی درحال آزمایش تسلیحات ساخت این کشور Copyright AP/KCNA
Copyright AP/KCNA
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هفته گذشته از کارخانه‌های اصلی تولید تسلیحات در این کشور بازدید کرد و ضمن بازدید از کارخانه تولید موتور موشک‌های کروز استراتژیک، خواستار افزایش تولید تسلیحات شد.

آگهی

کمتر از دوهفته پس از این که دیکتاتور کره شمالی به همراه مقامات عالیرتبه روس و چین در رژه نظامی گسترده این کشور از جدیدترین دستاورد‌های تسلیحاتی کشورش از جمله موشک‌های بالستیک دیدن کرد، او به بازدیدی سه روزه از کارخانه‌های تولید کننده تسلیحات کره شمالی پرداخت. 

به گزارش خبرگزاری رسمی این کشور، بازدید از کارخانه تولید‌ موتورهای پهپاد همچنین خط تولید موشک‌های کالیبر بزرگ و کارخانه‌ تولید کشنده‌های برپاگر پرتابگر، بخشی از برنامه بازدید آقای کیم بود.

وی در بازدید از کارخانه تولید موتورها خواستار «افزایش عملکرد و قابلیت اطمینان» تسلیحات همچنین «افزایش سریع ظرفیت تولید» این موتورها شد.  

او پیشرفته‌تر ساختن سلا‌ح‌های کوچک را نیز «امری اضطراری و مهمترین موضوع در راستای آمادگی برای نبرد مطابق با وضعیت تغییریافته جنگ» برشمرد.

همزمان با این بازدید‌ها، کره جنوبی و ایالات متحده خود را برای برگزاری یک مانور نظامی مشترک در ماه جاری آماده می‌کنند. کره شمالی این مانور را «تمرین‌های نظامی برای تهاجم» می‌داند و بارها این دوکشور را به پاسخی «غافلگیرکننده» تهدید کرده است.

پیونگ‌یانگ ماه گذشته رژه نظامی بزرگی را به مناسبت هفتادمین سالگرد آتش‌بس جنگ کره برگزار کرد. تحلیلگران این رویداد را «بزرگترین و آشکارترین رونمایی کره شمالی از تجهیزات و سیستم‌های با قابلیت هسته‌ای» می‌دانند. 

کره شمالی همچنین اخیرا نمایشگاه نظامی بزرگی را برگزار کرد. آقای کیم در این نمایشگاه وزیر دفاع روسیه را به بازدید از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌های تولیدی کره شمالی از جمله موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های جاسوسی برد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات کره شمالی با سازمان ملل درباره سرباز آمریکایی فراری آغاز شد

استقرار زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده در شبه جزیره کره؛ بازدارندگی هسته‌ای برای کره شمالی یا جنوبی؟

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد