استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس

یوناس وینگگارد، فاتح صد و نهمین دوره مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس در دانمارک
یوناس وینگگارد، فاتح صد و نهمین دوره مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس در دانمارک Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فاتح مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس در میان استقبال پرشور جمعیت وارد کپنهاگ پایتخت دانمارک شد.

آگهی

یوناس وینگگارد روز چهارشنبه ۲۶ ژوئیه (۴ مرداد) پس از دومین قهرمانی متوالی خود در مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس به دانمارک بازگشت و مورد استقبال هزاران نفر در خیابان‌های کپنهاگ قرار گرفت.

جمعیت ده‌ها هزار نفری که در میدان بیرون ساختمان شهرداری پایتخت جمع شده بودند یکصدا فریاد می‌زدند: « وینگگارد! وینگگارد! وینگگارد!»

بسیاری از افراد حاضر در این مکان لباس‌هایی قرمز و سفید به رنگ پرچم دانمارک پوشیده بودند و شمار قابل توجهی نیز پیراهن‌های زرد رنگ، از جنس پیراهن قهرمان تور دو فرانس، به تن داشتند.

آقای وینگگارد که سال پیش نیز استقبال مشابهی را تجربه کرده بود در سخنرانی خود از روی بالکن ساختمان شهرداری گفت: «هنوز درک این موضوع سخت است که من دو سال پشت سر هم برنده تور دو فرانس شده‌ام.»

او اضافه کرد: «اگر کسی پنج سال پیش به من گفته بود، فکر نمی‌کنم باور می‌کردم یا می‌دانم که باور نمی‌کردم.»

وینگگارد ۲۶ ساله تنها سه سال است که به‌طور حرفه‌ای رکاب می‌زند. او پیش از آن و در نوجوانی در بازار ماهی‌فروشان کار می‌کرد و به صورت تفننی دوچرخه‌سواری می‌کرد.

این برنده مسابقات تور دو فرانس از سال ۱۹۹۶ بدین سو اولین دانمارکی‌ای محسوب می‌شود که مقام قهرمانی را در این مسابقات کسب کرده است. بیست و هفت سال پیش «بیارنه ریس»، معروف به «عقابی از هرنینگ»، در تور دو فرانس اول شد اما بعد از ۱۱ سال اعتراف کرد که در این مسابقات دوپینگ کرده است.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک، در این مراسم خطاب به یوناس وینگگارد گفت: «من از طرفداران پر و پا قرص شما هستم و البته تنها نفر هم نیستم. تو بیش از هر چیز قلب همه دانمارکی‌ها را به دست آوردی و ما به تو بسیار افتخار می‌کنیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز یکشنبه وینگگارد در دور پایانی مسابقات ۲۱ روزه تور دو فرانس موفق شد ۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه جلوتر از تادی پوگاچار دوچرخه‌سوار اهل اسلوونی و قهرمان سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از خط پایان بگذرد.

این برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ بدین سو است که نفر اول با فاصله‌ای این‌چنینی از نفر دوم مقام اول را کسب کرده است. ۹ سال پیش وینچنزو نیبالی ایتالیایی با اختلاف ۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه برنده مسابقات شده بود.

بنابر گزارش شبکه دو تلویزیون دانمارک، بیش از ۱.۲ میلیون نفر در این کشور ۵.۸ میلیون نفری مرحله آخر مسابقات را که در شانزلیزه به پایان می‌رسید به صورت زنده از گیرنده‌های دیجیتالی و تلویزیونی خود تماشا کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصادف جمعی در تور دو فرانس؛ درخواست چهار ماه حبس تعلیقی برای زنِ تماشاچیِ سهل‌انگار

تادئی پوگاچار قهرمان رقابت‌های دوچرخه سواری «تور دو فرانس» ۲۰۲۱ شد

دوچرخه‌‌سوار ۲۱ ساله فاتح مسابقات تور دو فرانس شد