تصادف جمعی در تور دو فرانس؛ درخواست چهار ماه حبس تعلیقی برای زنِ تماشاچیِ سهل‌انگار

تصادف گروهی رکابزنان در مسابقات تور دو فرانس ۲۰۲۱
تصادف گروهی رکابزنان در مسابقات تور دو فرانس ۲۰۲۱ Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان برگزار کننده مسابقات تور دو فرانس پیش‌تر شکایت خود را علیه این فرد پس گرفته و اعلام کرده بود که خواهان «آرام شدن اوضاع است.»

آگهی

دادستان‌های فرانسوی برای یک زن سهل‌انگار که با بی احتیاطی در جریان مسابقات تور دو فرانس امسال باعت سرنگونی و تصادف شمار زیادی از دوچرخه‌سواران شده بود چهار ماه زندان تعلیقی درخواست کردند.

حکم محکومیت این زن تماشاگر در حالی روز پنجشنبه در دادگاه کیفری «بِرِرست» صادر شد که وی پیش‌تر ضمن ابراز پشیمانی از کرده خود به «خطرناک بودن» این رفتار سهل‌انگارانه نیز اعتراف کرده بود.

سولن بریان، معاون دادستان دادگاه کیفری برست زن ۳۱ ساله‌ای را که روز شنبه ۲۶ ژوئن با در دست داشتن پلاکاردی حین برگزاری مسابقات تور دو فرانس به کنار مسیر حرکت دوچرخه‌سواران بین شهرهای برست و لاندرنو آمده و سبب تصادف جمعیِ شمار زیادی از رکابزنان شده بود به چهار ماه زندان تعلیقی محکوم کرد.

روی پلاکاردی که این زن فرانسوی در دست داشت عبارتی با مضمون «برو مامی پاپی» به آلمانی نوشته شده بود. این مسئله سبب شد که ابتدا گمان رود این زن آلمانی است اما مسئولان مسابقات بعدا در پی مشخص شدن هویت این تماشاگر اعلام کردند که وی یک شهروند فرانسوی است.

تصادف ابتدا با برخورد تونی مارتین، رکابزن آلمانی با پلاکارد شروع شد و سپس در پی برخورد وی با دیگر دوچرخه‌سواران گسترش یافت.

در مجموع حدود پنجاه رکابزن در این حادثه کم‌سابقه پس از سقوط از دوچرخه به روی یکدیگر غلطیدند و بسیاری از آنها نیز دچار مصدومیت شدند.

در پی بروز این حادثه تماشاگر زنی که مسبب تصادف شده بود دستگیر و بازداشت شد و مقامات قضایی فرانسه اعلام کردند که وی ماه اکتبر محاکمه خواهد شد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی این زن جوان که گفته می‌شود هیچگونه سابقه کیفری ندارد و در حال حاضر بیکار است هنگام ورود به دادگاه شلوار و ژاکت سرمه‌ای رنگی به تن داشت و به محض روبرو شدن با خبرنگاران تلاش کرد که از مقابل دوربین آنها بگریزد.

وکیل این زن که دادگاه با درخواست وی برای برپایی جلسه محاکمه پشت درهای بسته مخالفت کرده بود موکل خود را فردی «شکننده و آسیب پذیر» معرفی کرد و گفت که وی اکنون بیش از گذشته از «شکنندگی» رنج می‌برد و شرایط او به قدری دشوار است که گویی در «جهنم زندگی می‌کند.»

دادگاه محاکمه این زن بی احتیاط که نامی از وی برده نشده در حالی روز پنجشنبه برگزار شد که سازمان برگزار کننده مسابقات تور دو فرانس پیش‌تر شکایت خود را علیه این فرد پس گرفته و اعلام کرده بود که خواهان «آرام شدن اوضاع است.»

کریستین پرودوم، مدیر مسابقات تور دو فرانس روز پنجشنبه با اشاره به حادثه سقوط رکابزنان در تورنمنت امسال گفت: «این زن یک مشکلی را ایجاد کرد که می‌توانست تبعات وخیم‌تری را به همراه داشته باشد اما او یک تروریست نیست.»

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس

یوناس وینگگارد، فاتح صد و نهمین دوره مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس شد

سانحه مرگبار در بزرگراهی در بلغارستان؛ دستکم ۴۵ نفر جان باختند