دلفین‌های صورتی نادر در رودخانه‌ای در آمریکا مشاهده شدند

دلفین صورتی در رودخانه آمازون
دلفین صورتی در رودخانه آمازون Copyright Thurman Gustin/Facebook/Storyful
Copyright Thurman Gustin/Facebook/Storyful
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک ماهیگیر که بیش از ۲۰ سال است در کنار رودخانه‌ای در پریش کمرون ایالت لوئیزیانا ماهیگیری می‌کند، هفته گذشته با چیزی روبرو شد که قبلاً هرگز ندیده بود: دو دلفین صورتی کمیاب.

آگهی

در تصاویر ویدئویی که تورمن گاستین با کمک تلفن همراهش ضبط کرده، یکی از دلفین‌ها دیده می‌شود که در حال جست و خیز در آب است. 

تورمن گاستین که اهل تگزاس است می‌گوید هرگز تا کنون چیزی شبیه به آن در عمرش مشاهده نکرده است. 

وی گفت: «همانطور که داشتیم می‌رفتیم متوجه چیزی زیر آب شدم که می‌دانستم عادی نیست. قایق را متوقف کردم و این دلفین صورتی زیبا را دیدم.»

او گفت که این دلفین تنها حیوان شناگر حاضر در آب‌های منطقه نبود: «دلفین صورتی بزرگ رد شد و یکی کوچک‌تر کنارش بود.»

کارشناسان بنیاد جهانی طبیعت می‌گویند آن‌ها احتمالا دلفین‌های پوزه‌بطری بودند که معمولاً به رنگ خاکستری هستند و اغلب در خلیج مکزیک یافت می‌شوند. پریش کامرون، یعنی جایی که آقای گاستین این دلفین را دید، با این خلیج هم مرز است.

به گفته مؤسسه دنیای آبی، دلفین‌های پوزه‌بطری صورتی یا اصطلاحا رنگی نادر هستند و این ویژگی در بین آنهایی مشاهده می‌شود که بیماری ژنتیکی زالی یا آلبینیسم دارند.

این مؤسسه می‌گوید: «دلفین‌های آلبینو غیرمعمول هستند و بنابراین توجه انسان را به خود جلب می‌کنند. متأسفانه همین امر باعث می‌شود برخی از آن‌ها به دام افتاده و اسیر شوند.»

دلفین خاص مشاهده‌شده ممکن است دلفین معروف لوئیزیانای جنوبی به نام «پینکی» باشد که اولین بار در سال ۲۰۰۷ در رودخانه کالکاسیو، در همان منطقه‌ای که آقای گوستین دلفین جدید را دیده، رویت شده بود.

گرگ بارش، محقق در حوزه رنگ‌های ژنتیکی، پیشتر به نشریه نشنال جئوگرافیک گفته بود که پینکی احتمالاً یک دلفین آلبینو است. وی قرمزی چشم‌ها و رگ‌های خونی حیوان را نشان‌دهنده کمبود رنگدانه در این حیوان عنوان کرده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه‌ای به نام پینکی با هزاران دنبال‌کننده وجود دارد و مردم تصاویری از برخورد خود با این حیوان را در آن‌جا به اشتراک می گذارند.

کارشناسان می‌گویند ممکن است حیوانی که توسط آقای گاستین دیده شده به طور بالقوه عضوی از خانواده پینکی باشد، چرا که پینکی در گذشته با یک دلفین نوزاد دیده شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف تندیس خدای عشق در یونان باستان سوار بر دلفین متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش در ایتالیا

دانشمندان: دلفین‌ها به دلیل آلودگی صوتی در دریاها مجبور به فریاد زدن می‌شوند

دامپزشکان تایلندی چگونه یک بچه دلفین را از مرگ نجات دادند؟