ابعاد تازه پرونده «دریافت عکس‌های جنسی در ازای پرداخت پول»؛ بی بی سی مجری متهم را تعلیق کرد

 بی‌بی‌سی
بی‌بی‌سی Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بی‌بی‌سی، شبکه رادیو و تلویزیونی بریتانیایی، یکی از کارکنان خود را در پی انتشار شهادت مادری مبنی بر متهم بودن مجری مردی به پرداخت ده‌ها هزار پوند به فرزند ۱۷ ساله‌‌اش در ازای دریافت عکس‌های جنسی‌ او، تعلیق کرد.

آگهی

شهادت مادر این نوجوانِ روز جمعه توسط روزنامه سان منتشر شد. بی‌بی‌سی بلافاصله از آغاز تحقیقات «عادلانه و دقیق» در مورد مجری شبکه تلویزیونی خود خبر داد. 

این درحالی است که روزنامه سان نوشته که خانواده نوجوان ۱۷ ساله در ۱۹ ماه مه با شبکه بی‌بی‌سی تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کرده‌اند ولی این شبکه بی‌توجه به اظهارات و مستندات آنها چند هفته دیگر به مجری متهم اجازه اجرای برنامه داده است. 

رسانه‌های بریتانیایی گزارش دادند که تعلیق مجری بی‌بی‌سی پس از تماس لوسی فریزر، وزیر فرهنگ بریتانیا با تیم دیوی، مدیر کل بی‌سی‌سی انجام شده است. مطابق بیانیه‌ای که گفته می‌شود، پس تماس خانم وزیر توسط بی‌بی‌سی منتشر شده، مجری تعلیق شده مرد بوده است. 

خانم فریزر نیز با انتشار پیامی توییتری خواستار تحقیق «فوری» بی‌بی‌سی برای روشن شدن حقیقت شده است. 

مطابق گفتگویی که روزنامه سان منتشر کرده، مجری بی‌بی‌سی طی ۳ سال ۳۵ هزار پوند به نوجوانی ۱۷ ساله پرداخت کرده و در ازای آن عکس‌های جنسی او را دریافت کرده است. مادر این نوجوان که در حال حاضر ۲۰ ساله است، گفته که فرزندش پول‌های دریافتی را صرف خرید و مصرف کوکائین می‌کرده و اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد، فرزندش حتما از شدت مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌داد.  

در پی انتشار این ادعاهای تازه، پلیس لندن هم شامگاه یکشنبه تایید کرد که بی‌بی‌سی از وجود چنین پرونده‌ای به این نهاد اطلاع‌رسانی کرده ولی هنوز ارجاع رسمی انجام نشده است. 

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

پریتی پتل، وزیر کشور سابق بریتانیا و نماینده محافظه‌کار نیز واکنش بی‌بی‌سی را به پرونده مطرح شده «خنده‌دار» توصیف کرد. راشل ریوز، نماینده حزب کارگر هم روز یکشنبه در گفتگو با شبکه اسکای‌نیوز از روند نظارت بر بخش‌های مختلف بی‌بی‌سی انتقاد کرد.

این انتقادها پس از آن مطرح شد که بی‌بی‌سی در بیانیه رسمی خود اذعان کرد که «در ماه می» از طرح شکایتی علیه یکی از مجریان خود مطلع شده ولی در پی دریافت «ادعاهای تازه» در روز پنجشنبه تحقیقات لازم را آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هیو ادواردز، مجری برجسته بی‌بی‌سی که در کانون رسوایی تصاویر جنسی قرار دارد در بیمارستان بستری است

رسوایی دریافت عکس‌های جنسی توسط مجری بی‌بی‌سی؛ یک شاکی دیگر نیز پیدا شد

روزانه ۴۷ کودک مهاجر از سال ۲۰۲۱ در اروپا «ناپدید شده‌اند»