رواج روزافزون مصرف پروتئین گیاهی؛ مصرف گوشت در آلمان به پایین‌ترین حد خود رسید

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته وزارت کشاورزی آلمان، ساکنان این کشور بیشتر و بیشتر پروتئین‌های گیاهی را جایگزین محصولات گوشتی می‌کنند؛ اما همه حاضر نیستند گوشت را بطور کامل کنار بگذارند.

آگهی

علیرغم اینکه آلمانی‌ها به خاطر عشقشان به سوسیس مشهور هستند، اما در چند سال گذشته به طور پیوسته گوشت کمتری مصرف کرده‌اند. 

یک کارمند ۲۸ ساله در جشنواره تابستانی وگان‌ها در برلین می‌گوید: «خوردن کمتر گوشت قطعا به محیط زیست و حیوانات کمک می‌کند؛ همچنین سالم‌تر است.»

آمار وزارت کشاورزی آلمان نیز نشان می‌دهد که مصرف گوشت در این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۵۲ کیلوگرم برای هر نفر کاهش یافته که کمترین رقم از سال ۱۹۸۹ است. 

به نظر می‌رسد نگرانی درباره حمایت از حیوانات، تغییرات اقلیمی و قیمت‌های بالا، مصرف کنندگان را به سمت ماده‌ای جایگزین برای گوشت سوق داده است. 

امروز ۱۰ درصد آلمانی‌ها غذای گیاهی را انتخاب می‌کنند. این در حالی است که سال ۲۰۱۸ تعداد آنها ۶ درصد بوده است. 

برلین همچنین در سال ۲۰۲۱ میلادی یک سیاستمدار گیاهخوار از حزب سبز را به عنوان وزیر کشاورزی انتخاب کرد تا آگاهی‌ها نسبت به منابع جایگزین پروتئین برای مبارزه با تغییرات اقلیمی افزایش یابد.

بازار رو به رشد جایگزین‌های گوشت نیز نقش مهمی در کاهش تمایل آلمانی‌ها به گوشت داشته است. سباستین جوی، فعال محیط زیست در این باره می‌گوید: «مردم همچنان می‌توانند همبرگر، شنیسل، سوسیس‌های مورد علاقه‌شان را بخورند، اما دیگر مجبور نیستند برای این کار حیوانات را بکشند.»

همه آلمانی‌ها نسبت به آینده‌ای با گوشت کمتر احساس مثبتی ندارند. یک نظرسنجی نشان داد که ۵۷ درصد آلمانی‌ها به شدت مخالف اقدامات دولت برای کاهش مصرف گوشت هستند. 

انجمن صنعت گوشت آلمان نیز معتقد است که کاهش مصرف گوشت در این کشور از سال ۲۰۱۸ عمدتا به دلیل افزایش قیمت‌ها و فشار بر مصرف کنندگان و نرخ تورم بوده است. با این وجود گفته می‌شود که برنامه‌های وزارت کشاورزی آلمان در ترویج فرهنگ تغذیه سالم در این کشور نیز بی‌تاثیر نبوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشمندان در کره جنوبی «برنج گوشتی» ابداع کردند

دانشمندان از تاثیر شفابخش یک ادویه بر مشکل سوءهاضمه بیماران خبر دادند

طبخ بزرگترین کباب دنیا با ۲۰ هزار کیلوگرم گوشت در برزیل