دولت آلمان حداقل دستمزد ‌برای یک ساعت کار را به ۱۲.۴۱ یورو افزایش می‌دهد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright canva
Copyright canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حداقل دستمزد در آلمان قرار است طی دو مرحله از ۱۲ یوروی فعلی به ۱۲.۸۱ یورو در ساعت افزایش یابد.

آگهی

اولین مرحله این افزایش، رسیدن حداقل دستمزد به ۱۲.۴۱ یورو برای هر ساعت در سال آینده انجام می‌شود و مرحله دوم در سال ۲۰۲۵ میلادی اتفاق خواهد افتاد. 

آلمان قرار است براساس توصیه‌های جدید کمیسیون حداقل دستمزد این کشور، حداقل دستمزدها را از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی به ۱۲.۴۱ یورو (۱۳.۵۱ دلار) در ساعت افزایش دهد. حداقل دستمزد فعلی ۱۲ یورو در ساعت است. یک سال بعد، در ژانویه ۲۰۲۵ هم حداقل دستمزد به ۱۲.۸۲ یورو خواهد رسید. 

کمیسیون حداقل دستمزد متشکل از نمایندگان کارفرماها و سندیکاها هر دو سال یکبار توصیه‌هایی در مورد سطح آتی حداقل دستمزد اعلام می‌کند. با این حال، اتحادیه‌های کارگری با این میزان افزایش مخالفت کردند، چرا که آن را متناسب با نرخ تورم نمی‌دانند. به گفته آنها این میزان برای جبران آسیب ناشی از تورم بالا ناکافی است. 

اتحادیه‌های کارگری افزایش حداقل حقوق را ناکافی می‌دانند

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری آلمان به شدت از این تصمیم انتقاد کرده است. استفان کورزل، عضو هیات مدیره این کنفدراسیون و عضو کمیسیون حداقل دستمزد گفت که با توجه به تورم بالا، افزایش اسمی ۰.۴۱ یورو در واقع کاهش شدید دستمزد ۶ میلیون کارگر با حداقل دستمزد در این کشور است. 

به گفته کورزل، نمایندگان کارگری برای افزایش حداقل دستمزد به ۱۳.۵۰ یورو فشار آورده بودند اما نمایندگان کارفرماها و شرکت‌ها با آن مخالفت کردند. 

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

دولت ائتلافی آلمان به رهبری سوسیال دموکرات‌ها سال گذشته توصیه‌های کمیسیون حداقل دستمزد را دور زد تا حداقل دستمزد در این کشور را از ۱۰.۴۵ یورو به ۱۲ یورو افزایش دهد. این افزایش، ضامن کلیدی در مبارزات انتخاباتی صداعظم اولاف شولتس بود. 

آلمان برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ حداقل دستمزد قانونی را معرفی کرد. در ابتدا این رقم ۸.۵۰ یورو در ساعت بود اما از آن زمان به طور مرتب افزایش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا ما تصور می‌کنیم که باید روزی ۸ ساعت کار کنیم؟

افزایش شمار بیکاران در آلمان؛ تقاضای نیروی کار کاهش یافت

آلمان به دنبال حذف تخفیف‌های مالیاتی برای زوج‌هایی است که ازدواج کرده‌اند