هلند قانون ممنوعیت سرپرستی حیوانات خانگی بیش از حد اصلاح‌ نژاد شده را بررسی می‌کند

بولداگ آمریکایی
بولداگ آمریکایی Copyright Wikipedia
Copyright Wikipedia
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قانون جدیدی در هلند در دست بررسی است که تبلیغ و به سرپرستی قبول کردن حیوانات خانگی مستعد بیماری و بیش‌ از حد اصلاح‌ نژاد شده را ممنوع می‌کند.

آگهی

مقامات هلندی می‌گویند قانونی را در دست تهیه دارند که به موجب آن داشتن شماری از گونه‌های حیوانات خانگی، نظیر سگ‌های دارای پوزه‌ بیش از حد کوتاه، غیرقانونی اعلام خواهد شد. 

این قانون که از سوی فعالان حقوق حیوانات نیز حمایت می‌شود، گامی در جهت مقابله با اصلاح نژاد بی‌رویه حیوانات خانگی است.

دکتر خرت ترهار، متخصص حیوانات پوزه کوتاه در بیمارستان دامپزشکی انیکورای هلند، در این خصوص می‌گوید: «سگ‌ها برای ظاهرشان پرورش می‌یابند، اما مردم معمولا فراموش می‌کنند که به سلامت آن‌ها نیز فکر کنند.»

وی اضافه کرد: «توصیه می‌کنم کسانی که قصد قبول سرپرستی حیوانات خانگی را دارند اول با دامپزشک مشورت کنند.»

دکتر ترهار برای مثال درباره مشکل سلامت بولداگ‌های فرانسوی می‌گوید: «برای اینکه این سگ به شکل مورد علاقه مردم دربیاید، به گونه‌ای پرورش یافته که اندازه صورتش کوچک‌تر شود و در نتیجه جمجمه خیلی شلوغ و فشرده شده است.»

او با بیان اینکه این مسئله اشکالات متعددی را در بسیاری از اندام‌های این حیوان ایجاد کرده، گفت: «تغییر شکل ظاهری تاثیر زیادی بر روی مجاری تنفسی دارد، همچنین روی چشم‌ها، گوش‌ها، دندان‌ها و حتی بر هضم غذا».

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دکتر خرت ترهار که مجبور به انجام عمل روی یک حیوان از این نژاد شده تا بتواند مجاری تنفسی آن را باز کند اضافه کرد: «سگ‌های نژاد پاگ و بولداگ‌های فرانسوی بیشتر تحت تأثیر این دست بیماری قرار می‌گیرند، هرچند پرورش بی‌رویه می‌تواند چنین مشکلاتی را برای سگ‌های بزرگتر مانند باکسرها و چوچوها نیز ایجاد کند.»

پیت آداما، وزیر کشاورزی و طبیعت هلند، پیش‌نویس قانون جدید را آماده کرده است. به موجب این پیش‌نویس، پس از یک بازه زمانی انتقالی که در آن صاحبان این نوع حیوانات از مجازات معاف می‌شوند طرح ممنوعیت خرید و فروش حیوانات خانگی بیش از حد اصلاح‌ نژاد شده به مرحله اجرا درمی‌آید.

هنوز مشخص نیست که این قانون چگونه اجرا می‌شود یا چه مجازات‌هایی برای تخطی از آن در نظر گرفته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیمارستانی در اسپانیا برای تقویت روحیه بیماران از سگ‌ها کمک می‌گیرد

سگ بایدن دست‌کم ۲۴ بار ماموران سرویس مخفی آمریکا را گاز گرفته است

صدها دامدار هلندی برای بستن دامپروری‌های خود در طرح جدید دولت ثبت نام کردند