انتشار ویدیوی جنجالی آبجو نوشیدن ماکرون؛ فمینیست‌ها: رفتار رئیس جمهوری «سَمی» بود

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون با شرکت در جشن قهرمانی تیم راگبی تولوز یک بطری آبجو را بدون درنگ و با یک نفس تنها ظرف ۱۷ ثانیه سرکشید؛ حرکتی که انتشار ویدیوی آن انتقاد فیمینست‌ها را از یک سو و راستگرایان افراطی را از سوی دیگر برانگیخت.

آگهی

رئیس جمهوری فرانسه که شنبه شب از جایگاه ویژه استادیوم پاریس شاهد برگزاری مسابقه نهایی لیگ حرفه‌ای راگبی فرانسه بود، پس از قهرمانی تیم تولوز در رختکن این تیم حاضر شد و به تعارف بازیکنان تیم قهرمان یک بطری آبجو برند کرونا را به دست گرفت و بنا به درخواست آنها بطری را یک نفس سرکشید و بطری خالی را نیز روی میز پیشخوان کوبید. 

انتشار ویدیوی این رفتار آقای ماکرون با انتقاد نمایندگان احزاب مخالف دولت فرانسه مواجه شد. ساندرین روسو، نماینده حزب سبز در پارلمان که گرایش‌ فمینیستی هم دارد، با انتشار توییتی نوشت: «نمایش مردانگیِ سمی از سوی یک رهبر سیاسی در یک قاب.»

برنارد باست از موسسه خیریه مبارزه با اعتیاد هم به تلویزیون بی‌اف‌ام گفت: «رئیس جمهوری به عنوان یک الگو از نظر ارائه یک الگوی سالم به جامعه در برابر رفتار خود مسئولیت دارد.»

در همین حال، برخی حامیان احزاب راست افراطی نیز با انتشار پیام‌های در شبکه‌های اجتماعی که حاوی تصاویری از حمله خشونت‌آمیز روز دوشنبه مردی سیاه‌پوست و سابقه‌دار به مادربزرگ و نوه‌اش در شهر بوردو است، آبجو نوشیدن یک نفسِ آقای ماکرون را نشانه بی‌توجهی او به خشونت در حال افزایش مهاجران خارجی در فرانسه تعبیر کرده‌اند. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید 

رئیس جمهوریِ ۴۵ ساله فرانسه از علاقمندان جدی ورزش است. او در هر دو مسابقه پیاپی تیم فوتبال فرانسه در فینال جام جهانی از تماشاگران ویژه این دیدار بوده و در پایان هر دو مسابقه چه آن که به قهرمانی فرانسه در سال ۲۰۱۸ منجر شد و چه آن که در سال گذشته به نایب قهرمانی این تیم انجامید، پس از پایان بازی در جمع بازیکنان تیم ملی فرانسه حاضر شد. 

البته آقای ماکرون پیشتر اذعان کرده که از علاقمندان شراب فرانسه است و معمولا همراه با ناهار و عصرانه مقدار کمی شراب می‌نوشد. بر همین اساس، او اخیرا از گرایش روز افزون جوانان فرانسه به نوشیدن زیاد آبجو انتقاد کرده بود؛ هم به جهت تهدید سلامتی و هم از نظر ضربه به فرهنگ و صنعت شراب فرانسه.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اکتبرفست؛ جشن آبجوخوری در شهر مونیخ آغاز شد

افتتاح موزه آبجوی بروکسل در ساختمان قدیمی بورس

قطع سخنرانی رئیس جمهوری فرانسه در لاهه؛ معترضان: ماکرون رئیس جمهور ریا و خشونت است