کریم بنزما برای مقابله با مصدومیت «بادکش درمانی» کرد

بادکش درمانی
بادکش درمانی Copyright Canva
Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کریم بنزما، بازیکن فرانسوی فوتبال و برنده توپ طلا در سال ۲۰۲۲، عکسی از پاهای خون‌آلود خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است که در آن سعی می‌کند با «بادکش درمانی» آنها را درمان کند.

آگهی

بازیکن مطرح تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا روز دوشنبه ۲۹ مه (۸ خرداد) عکسی از پای راست خون‌آلود خود را، پس از بازی مقابل تیم رایو وایکانو در ۲۴ مه، در اینستاگرام منتشر کرد که مکش‌کننده‌هایی روی آن گذاشته شده بود.

کریم جزیری، مدیر برنامه‌های کریم بنزما، در توضیح این تصویر گفته است که یکی از بازیکنان حریف در دقیقه ده بازی پای خود را روی پای بنزما گذاشت و باعث مصدومیتی شد که در پایان مسابقه ۵ بخیه برای او به همراه داشت. مهاجم مادریدی در این دیدار و در دقیقه ۳۱ یک گل به ثمر رساند. در چهره او به هنگام خوشحالی آثار درد دیده می‌شد.

شماره ۹ رئال مادرید در اینستاگرام پس از پایان بازی همچنین تصویری از خود منتشر کرد که فنجان‌های شیشه‌ای را روی کمر او نشان می‌داد. این اولین بار نیست که کریم بنزما تصویری از خود در حال انجام این عمل منتشر می‌کند.

«بادکش درمانی» با هدف رقیق کردن گردش خون انجام می‌شود. دکترهای سنتی ادعا می‌کنند «ایستایی خون در یک نقطه باعث طیف وسیعی از مشکلات حرکتی و التهاب می شود و بادکش کمک می‌کند تا خون ایستا به سطح پوست بیاید. جریان آزاد خون در ماهیچه‌ها به حرکت آزادانه تر عضلات کمک می‌کند.»

بادکش درمانی، یعنی آنچه کریم بنزما انجام می‌دهد، هرچند توسط سازمان جهانی بهداشت تایید نشده است، با این حال با حجامت سنتی که از اسلام می‌آید فرق می‌کند و انجام آن هیچ گونه خونریزی‌‌ای در پی ندارد. کبودی‌های حاصل از بادکش درمانی نیز معمولا طی دو تا سه هفته ناپدید می‌شوند.

این در حالی است که حجامت شامل برش‌هایی در پشت برای خارج کردن خون می‌شود و در فرانسه ممنوع به حساب می‌آید. 

کریم بنزما تنها ورزشکاری نیست که از بادکش درمانی برای کاهش خستگی عضلانی و کم کردن تنش و درد غیرمزمن استفاده می‌کند. مایکل فلپس، اسطوره شنا و دارنده مدال المپیک، اولین ورزشکار حرفه‌ای در سطح بالا بود که این سنت اجدادی طب سنتی چینی را استفاده کرد.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بادکش درمانی در میان بازیگران هالیوود هم طرفدارانی دارد. گوئینت کِیت پالترو و جنیفر آنیستون برای سالها از بادکش درمانی استفاده می کردند و حتی گاه با لکه های قرمزی در پشت، روی فرش قرمز حاضر می شدند. اما این کار چقدر موثر است؟

کارشناسان می‌گویند نتیجه گیری قطعی درباره میزان کارآیی چنین روشی سخت است. این روش بر خلاف طب سوزنی، که توسط سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته شده، تایید نشده است.

کریستف کلر، مربی بدنسازی تیم والیبال فرانسه، در این باره می‌گوید: «من حدود پانزده سال پیش آن را آزمایش کردم و تاثیر خاصی ندیدم. با این حال مادامی که مطالعاتی برای تایید ارزش افزوده پزشکی واقعی این روش موجود نباشند، قضاوت پیچیده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بنزما در پرونده باج‌گیری «ویدیوسکس» درخواست تجدیدنظر نمی‌دهد

تلاش برای باج‌گیری در پرونده «ویدیو سکس»؛ کریم بنزما به حبس محکوم شد

بنای «طاق پیروزی» شهر پاریس برای افزایش آگاهی‌ها درباره سرطان پستان «صورتی» شد