تلاش برای باج‌گیری در پرونده «ویدیو سکس»؛ کریم بنزما به حبس محکوم شد

کریم بنزما
کریم بنزما Copyright AFP
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دادگاه بررسی کننده پرونده «ویدیو سکس»، کریم بنزما، مهاجم فرانسوی باشگاه رئال مادرید اسپانیا را به اتهام همدستی در تلاش برای باج‌گیری به یکسال حبس تعلیقی محکوم کرد.

آگهی

دادگاهی در فرانسه کریم بنزما، مهاجم تیم ملی فرانسه و باشگاه رئال مادرید را به اتهام همدستی در تلاش برای باج‌‌گیری با سوء استفاده از یک «ویدئو سکس» به یکسال حبس تعلیقی و ۷۵ هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرد.

وکلای برترین گلزن فرانسوی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا می‌گویند که به این حکم اعتراض می‌کنند و خواهان فرجام خواهی مجدد خواهند شد. دادگاه فرانسه همچنین برای چهار متهم دیگر این پرونده نیز احکامی از ۱۸ ماه حبس تعلیقی تا دو سال و نیم حبس قطعی صادر کرد.

کریم بنزما در حالی محکوم می‌شود که به تازگی در ۳۳ سالگی بار دیگر به یکی از ستاره‌های برتر فوتبال جهان و خروس‌های آبی‌پوش بدل شده است. این بازیکن عرب‌تبار زاده شهر لیون، که امسال، پس از خروج راموس از رئال مادرید، کاپیتان شماره یک کهکشانی‌ها شده است در میان ده بازیکن برتر فهرست فیفا در فصل اخیر قرارگرفته است.

کریم بنزما در سال ۲۰۱۵ در حالی که به تیم ملی فرانسه دعوت شده بود، یکی دیگر از هم تیمی‌های خود، ماتیو والبيونا، را تحت فشار گذاشت تا به دوستان او پولی پرداخت کنند. او به ماتئو والبوئنا، بازیکن کنونی المپیاکوس یونان و ستاره پیشین المپیک مارسی، گفته بود در غیر این صورت، دوستان او ویدئویی از همخوابگی دوست دختر والبئونا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهند کرد.

بنزما که به تازگی با بیش از ۱۳۳ پاس گل، عنوان بهترین پاسور تاریخ رئال مادرید را هم از آن خود کرده و از کریستیانو رونالدو هم پیشی گرفته، در واقع در این پرونده نقش میانجی بین دوستال خلافکار خود و دیگر بازیکن تیم ملی فرانسه را ایفا کرده است.

بنزما پس از افشای این ماجرا تا همین سال گذشته از تیم ملی فرانسه خط خورد و در اوج دوران فوتبالی موفق به حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و کسب جام به همراه دیگر همبازیان خود نشد.

درنهایت، دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه تصمیم گرفت تا دوباره کریم بنزما را پیش از بازیهای یورو، تابستان سال جاری میلادی، دعوت کند. دعوتی که با درخشش بنزما همراه بود اما آبی‌ها در یک چهارم پایانی مغلوب سوئیس در ضربات پنالتی شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی کریم بنزما در دادگاه تجدیدنظر مرتبط با پرونده باج‌خواهی جنسی

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند