رواج بادکش درمانی میان ورزشکاران المپیک

رواج بادکش درمانی میان ورزشکاران المپیک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لکه های دایره ای شکل روی پوست مایکل فلپس، شناگر مشهور آمریکایی و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازیهای المپیک، به همان اندازه نتیجه رقابتهای او در ریو خبرساز شده…

آگهی

لکه های دایره ای شکل روی پوست مایکل فلپس، شناگر مشهور آمریکایی و پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازیهای المپیک، به همان اندازه نتیجه رقابتهای او در ریو خبرساز شده است. این لکه ها حاصل استفاده از طب سنتی بادکش است.

لکه های بادکش را می توان روی پوست دیگر ورزشکاران المپیک از جمله شماری از ژیمناستهای آمریکایی نیز مشاهده کرد.

بادکش درمانی در میان ورزشکاران المپیک رواج یافته است. آنها بادکش را راهی برای تسکین دردهای عضلانی و کمک به جریان بهتر خون در بدن یافته اند.

اریکا وبر، کارشناس طب سنتی می گوید: «یک ورزشکار می تواند از بادکش استفاده کند زیرا این کار باعث می شود خون در لایه های عضلانی حرکت کند. ایستایی خون در یک نقطه باعث طیف وسیعی از مشکلات حرکتی و التهاب می شود. بادکش کمک می کند تا خون ایستا به سطح پوست بیاید. جریان آزاد خون در ماهیچه ها به حرکت آزادانه تر عضلات کمک می کند.»

بادکش با حجامت فرق می کند و استفاده از این روش سنتی درمان، هیچ نوع خونریزی در پی ندارد. کبودی ها نیز معمولا طی دو تا سه هفته ناپدید می شوند.

این روش در میان بازیگران هالیوود هم طرفدارانی دارد. گوئینت کِیت پالترو و جنیفر آنیستون برای سالها از بادکش درمانی استفاده می کردند و حتی گاه با لکه های قرمزی در پشت، روی فرش قرمز حاضر می شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چطور در تعطیلات نوروز وزن خود را حفظ کنیم

رفع شلوغی و بی‌نظمی‌های زندگی باعث بهبود سلامت روان شما می‌شود

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند