مزدوران واگنر اجساد شهروندان آمریکا و ترکیه‌ را تحویل می‌دهند

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مزدوران روسیه موسوم به گروه واگنر می‌گویند اجساد یک شهروند آمریکایی را که در درگیری شهر باهموت کشته شده و همچنین جسد یک شهروند ترکیه‌ را که در یک ساختمان منفجر شده پیدا شد، پس می‌فرستند.

آگهی

گروه واگنر روسیه در ویدئویی، تصاویر دو تابوت چوبی که روی یکی از آنها با پرچم آمریکا و روی دیگری با پرچم ترکیه پوشیده شده بود را منتشر کرد.

در این ویدئو، یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه شبه نظامی واگنر در نزدیکی تابوت‌ها ایستاده و می‌گوید: «ما جسد یک آمریکایی و یکی از شهروندان ترکیه را به همراه زندانیان تحویل می‌دهیم.»

پریگوژین همچنین گفت این شهروند آمریکایی در درگیری بخشی از باهموت موسوم به «لانه» کشته شده است. همچنین جسد یک مرد ترک به همراه یک زن ترک در بقایای  ساختمانی که نیروهای اوکراینی آن را منفجر کرده بودند، پیدا شده است. به گفته پریگوژین جسد این زن ترک قابل بازیابی نیست.

واگنر نام این آمریکایی را نیکلاس مایمر، سرباز سابق نیروهای ویژه ایالات متحده عنوان کرد. تعداد کشته شدگان در نبرد باهموت، معروف به «چرخ گوشت»، وحشتناک بوده است. 

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه مزدوران موسوم به واگنر، که در نزدیکی تابوت‌ها ایستاده بود، گفت: «ما جسد یک آمریکایی و جسد یک شهروند ترکیه را به همراه زندانیان تحویل می دهیم.»

پریگوژین گفته است که شمار سربازانی که در نبرد برای این شهر کشته شدند بیشتر از تلفات جانی کل جنگ ۱۰ ساله اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان، بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ میلادی بوده است. 

به گفته بنیانگذار گروه شبه نظامیان واگنر، شمار زخمی‌های ارتش اوکراین در نبرد باهموت ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر و شمار کشته‌شدگان۵۰ هزار نفر بوده است. وی شمار تلفات جانی نیروهای خودش را ۲۰ هزار کشته قید کرده است.  

 به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید  

آمریکا تخمین زده است که ۱۰۰ هزار سرباز و نظامی روسیه در نبرد باهموت یا زخمی یا کشته شده‌اند. آمریکا شمار تلفات جانی ارتش روسیه بر سر تصرف این شهر را ۲۰ هزار کشته تخمین می‌زند. 

نه روسیه و نه اوکراین آماری رسمی از نظامیان کشته شده خود را منتشر نمی‌کنند. کی‌یف ادعا می‌کند که تلفات جانی در ارتش روسیه بسیار بیشتر از تلفات جانی در ارتش اوکراین بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اهمیت «سقوط باهموت اوکراین» برای روسیه و گروه واگنر در چیست؟

اوکراین: برای نخستین‌بار بمب‌افکن راهبردی روسیه را سرنگون کردیم

فرصت‌ها و چالش‌های روسیه از گسترده شدن تنش‌ها در خاورمیانه در پی حمله ایران به اسرائیل