افشای ایمیل‌ها و تهدید به شکایت؛ نخستین رئیس زن کمیته المپیک فرانسه استعفا داد

استعفای بریژیت هنریک، رئیس کمیته ملی المپیک و ورزش‌های فرانسه
استعفای بریژیت هنریک، رئیس کمیته ملی المپیک و ورزش‌های فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریژیت هنریک، رئیس کمیته ملی المپیک فرانسه که در ژوئن ۲۰۲۱ میلادی به این سمت منصوب شده بود، ۱۴ ماه پیش از برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از مقام خود استعفا کرد

آگهی

استعفای خانم هنریک در روز پنج‌شنبه ۲۵ مه آخرین تغییر رهبری در ورزش فرانسه و آماده‌سازی برای برگزاری بازی‌های المپیک تابستانی پاریس در سال آینده میلادی است.

بریژیت هنریک، نخستین رئیس زن کمیته المپیک فرانسه در حالی استعفا کرده که کمیته ملی المپیک فرانسه در طول یک سال و نیم گذشته از وجود یک بحران داخلی بی‌سابقه رنج می‌برده است.

بنا به گزارش کمیته ملی المپیک فرانسه، خانم هنریک در آغاز جلسه مجمع عمومی این سازمان در روز پنج‌شنبه اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

کمیته ملی المپیک فرانسه در بیانیه خود بدون اشاره به دلایل استعفای خانم هنریک، تأکید کرد که رئیس مستعفی این سازمان، دلایل خود را برای حاضران در مجمع عمومی بیان کرده است.

در بیانیه‌ مطبوعاتی کمیته ملی المپیک فرانسه همچنین آمده است که تا انتخاب رئیس جدید در ۳ ماه آینده، این مسئولیت را آسترید گویار، دبیر کل کمیته ملی المپیک فرانسه بر عهده خواهد گرفت.

بنا به گزارش‌ها، بحران در کمیته ملی المپیک فرانسه پس از افشای ایمیل‌ها و تهدید به شکایت شدت گرفت. در روزهای اخیر، دنیس ماسلیا، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک شکایتی را در دفتر دادستانی مالی ملی فرانسه ثبت کرد که دوره مسئولیت بریژیت هنریک را هدف قرار می‌داد.

با اخراج دست راست پیشین بریژیت هنریک، دیدیه سمینت در سپتامبر ۲۰۲۰، بحرانی عمیق در کمیته ملی المپیک فرانسه ایجاد شد که تا به امروز این بحران برطرف نشده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

نزدیکی زمان استعفای بریژیت هنریک با زمان برگزاری المپیک پاریس و همچنین بحران بی‌پایان در این سازمان، باعث نگرانی ورزشکاران فرانسوی شده است.

یکی از روسای فدراسیون‌های ورزشی فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت که استعفای بریژیت هنریک راهی برای حل بحران در این سازمان است.

آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه در واکنش به استعفای بریژیت هنریک خواستار همگرایی در کمیته ملی المپیک فرانسه شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از فعالان حقوق زنان خواستار محرومیت ایران از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شدند

ایمیل‌های وزارت دفاع بریتانیا بجای پنتاگون به آدرسی در کشور مالی ارسال شد؛ لندن بررسی می‌کند

رهبران بالتیک: در صورت شرکت روس‌ها در المپیک، بازی‌ها را بایکوت ‌می‌کنیم