مردی به مقر سازمان سیا رفت و گفت «من اینجام و اسلحه دارم»

دو قبضه سلاح و خشاب‌های کشف شده از خودروی فردی که خود را به ورودی مقر سازمان سیا رسانده بود
دو قبضه سلاح و خشاب‌های کشف شده از خودروی فردی که خود را به ورودی مقر سازمان سیا رسانده بود Copyright توئیت اداره پلیس فیرفکس
Copyright توئیت اداره پلیس فیرفکس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سی.ان.ان. به نقل از منابع آگاه نوشت فردی که بخاطر حمل یک اسلحه کلاشنیکف به محوطه یک مدرسه دستگیر شد، پیش از آن به ورودی مقر سازمان سیا در ویرجینیا رفته و به ماموران گفته بود «من اینجا هستم و اسلحه دارم».

آگهی

این منبع روز چهارشنبه گفت مامورانی که یونیفرم پلیس فدرال بر تن داشتند این فرد را روز سه‌شنبه در ورودی سازمان سیا برمی‌گردانند و مشخصات او را به پلیس شهر «فیرفکس» می‌دهند.

به گفته مقامات پلیس، مظنون فردی ۳۲ ساله به نام «اریک سندو» اهل ایالت فلوریدا است که به اتهام بردن سلاح گرم به داخل محوطه یک مدرسه، دستگیر شده است.

ظاهرا او در ساعت یازده صبح سه‌شنبه به محوطه یک مدرسه پیش دبستانی وارد می‌شود. این پیش دبستانی کمتر از ۲.۵ کیلومتر با مقر سازمان سیا و حدود ده دقیقه رانندگی تا مکان‌های دیدنی شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، فاصله دارد.

پیش‌دبستانی «دالی مدیسون» روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرد مورد نظر«قصد دسترسی به امکانات ساختمان (پیش دبستانی) برای استفاده از سرویس بهداشتی را داشت که توسط کارکنان مدرسه رد شد. او به هیچ وجه وارد ساختمان مدرسه نشد.»

سپس پلیس شهر «فیرفکس» خود را به محل حادثه می‌رساند.

اداره پلیس روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «هنگامی که با او صحبت می‌کرد، وی ادعا می‌کند که در داخل ماشینش که در محل مدرسه قرار داشت، سلاح دارد.»

ماموران در بازرسی خودرو دو قبضه اسلحه، شامل یک کلاشنیکف خودکار و یک تپانچه به همراه خشاب و مهمات پیدا کردند. به گفته پلیس «به نظر نمی‌رسد که او با شخص دیگری در ارتباط بوده باشد.»

توئیت پلیس فیرفکس

بر اساس پرونده‌ی وی نزد دادگاه، فرد مظنون به ماموری که او را دستگیر کرد گفته است که «او برای سیا کار می‌کرده است». بر اساس این پرونده، ماموران پلیسی که با سندو در پیش دبستانی مواجه شدند، او را فردی توصیف کردند که پارانویاست. 

سوابق عمومی نشان می‌دهد که سندو دارای سابقه کیفری طولانی نیست. بر اساس سوابق دادگاه شهر آلاچوا در ایالت فلوریدا، او در سال ۲۰۱۴ یک اتهام بزه خانگی داشته؛ اما این پرونده به دلیل عدم تمایل شاکی به پیگرد قانونی، مختومه می‌شود.

انگیزه مراجعه این فرد به مقر سازمان سیا دقیقا معلوم نیست. به نظر می‌رسد اریک سندو حضور کمرنگی در رسانه‌های اجتماعی دارد و به هیچ حزب سیاسی نیز گرایشی نشان نداده است.

مجریان قانون از فردی که با هوشیاری تمام، فورا با پلیس تماس گرفته است تمجید کردند.

در ایالات متحده موارد متعددی از ورود غیرقانونی افراد مسلح به محوطه مدارس وجود دارد که در مواردی منجر به تیراندازی‌های مرگبار می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جسد عامل تیراندازی خونبار در کالیفرنیا پیش از ارتکاب به جنایت دوم پیدا شد

بیش از ۱۳۰ نفر در تحصن حمایت از غزه در محوطه دانشگاه نیویورک دستگیر شدند

تیراندازی در ایالت تنسی آمریکا دست کم ۲ کشته و شش زخمی به جا گذاشت