خانم معلمی که با گلوله پسر ۶ ساله در آمریکا زخمی شد «قهرمان» لقب گرفت

دانش‌آموزان معلمی که با شلیک گلوله یک پسر ۶ ساله در یکی از مدارس آمریکا زخمی شد برایش آرزوی بهبودی می‌کنند
دانش‌آموزان معلمی که با شلیک گلوله یک پسر ۶ ساله در یکی از مدارس آمریکا زخمی شد برایش آرزوی بهبودی می‌کنند Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته رئیس پلیس شهر نیوپورت نیوز، بدون طی شدن مراحل تحقیق نمی‌توان والدین را به دلیل سهل‌انگاری در نحوه نگهداری و استفاده از سلاحی که مادر دانش‌آموز پیش‌تر به صورت قانونی تهیه کرده بود، به جرمی متهم کرد.

آگهی

مقامات پلیس در ایالت ویرجینیای آمریکا از خانم معلم یک مدرسه ابتدایی که با شلیک گلوله یک دانش‌آموز شش ساله زخمی شده بود به عنوان یک «قهرمان» تقدیر کردند.

«ابیگیل زورنر» معلم ۲۵ ساله به رغم آنکه هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود حین مصدومیت تلاش کرد تا بقیه دانش‌آموزان را از کلاس خارج کند.

رئیس پلیس شهر نیوپورت نیوز، واقع در ایالت ویرجینیا که حادثه شلیک گلوله توسط یک دانش‌آموز شش ساله روز جمعه گذشته در آن روی داد حال عمومی معلم را پس از طی کردن مراحل درمان پایدار توصیف کرده است.

به گفته این افسر پلیس، پسر ۶ ساله عامل تیراندازی تا روز سه‌شنبه به صورت موقت در یک مرکز پزشکی در بازداشت به سر می‌برد و قاضی پرونده برای تمدید بازداشت موقت او باید از این پس تصمیم گیری کند.

استیو درو، رئیس پلیس شهر نیوپورت نیوز در ادامه تاکید کرد که هنوز برای متهم کردن والدین این کودک به هرگونه جرمی بدون بررسی تمام جوانب ماجرا خیلی زود است.

وی تصریح کرد که بدون طی شدن مراحل تحقیق نمی‌توان آنها را به دلیل سهل‌انگاری در نحوه نگهداری و استفاده از سلاحی که مادر دانش‌آموز پیش‌تر به صورت قانونی تهیه کرده بود، به جرمی متهم کرد.

استیو درو سپس با تقدیر از نقش معلم در حادثه گفت: «او پس از اطمینان از خروج کلیه دانش‌آموزان از کلاس آخرین نفری شد که کلاس را ترک کرد در حالی بر اثر اصابت گلوله زخمی شده بود؛ معلم به رغم مصدومیت مسئولیت کامل این کار را برعهده گرفت تا مطمئن شود شاگردانش در ایمنی کامل قرار دارند.»

حادثه تیراندازی زمانی روی داد که معلم در حال تدریس در کلاس بود و دانش‌آموز شش ساله با یک سلاح دستی ۹ میلی‌متری که آنرا از کوله‌پشتی خود بیرون کشیده بود، به سوی او شلیک کرد.

گفته می‌شود یکی دیگر از زنان شاغل در مدرسه پس از تیراندازی به سرعت وارد کلاس شد و پسربچه تیرانداز را تا زمان خارج کردن تمام دانش‌آموزان از کلاس نزد خود نگه داشت.

به گزارش رویترز، در حالی که پلیس و دادستان به تحقیقات خود در این پرونده ادامه می‌دهند، مربیان قول داده‌اند که شیوه‌نامه‌های امنیتی مدرسه را دوباره مورد بازنگری قرار دهند.

جُرج پارکر، ناظر مدارس دولتی در نیوپورت نیوز به خبرنگاران گفت که مسئولان مدرسه از تیراندازی یک کودک ۶ ساله به کلی غافلگیر شده‌ و برای جلوگیری از این اقدام آماده نبوده‌اند.

به گفته وی، این سومین بار از سال ۱۹۷۰ تاکنون است که یک کودک ۶ ساله یا کوچکتر اسلحه‌ای را در یک مدرسه آمریکایی شلیک می‌کند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تیراندازی مرگبار در یک مدرسه در روسیه؛ ۱۵ نفر جان باختند

تیراندازی در مالمو سوئد؛ نوجوان متهم به قتل دستگیر شد

سلاح آمریکایی که یک کشتی را در کمتر از ۳۰ ثانیه به دو نیم می‌کند