بحث و جدل رهبران آذربایجان و ارمنستان در حضور پوتین

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در مسکو
الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در مسکو Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان روز پنج‌شنبه ۲۵ مه در دیداری که در حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه انجام شد، از یکدیگر انتقاد کردند.

آگهی

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان که به مسکو سفر کرده‌اند با یکدیگر بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ بحث کردند.

آقای پاشینیان در نشستی در مسکو، موضوع کریدور لاچین که ارمنستان را به منطقه ارمنی‌نشین قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند، مطرح کرد.

گروهی از معترضان آذربایجانی در اواسط ماه دسامبر، جاده منتهی به لاچین را مسدود کردند و پس از ایجاد یک ایست بازرسی توسط باکو به اقدام خود پایان دادند. نخست وزیر ارمنستان گفت که این جاده باید تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسیه باشد. 

آقای پاشینیان در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در مسکو گفت: «متأسفانه آذربایجان این کریدور را مسدود کرده است.»

آقای علی‌اف در پاسخ گفت: «آذربایجان هیچ کریدوری را مسدود نکرده است... نیازی به استفاده از این بستر برای اتهام‌های بی‌اساس نیست.»

رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای دقایقی به بحث و جدل ادامه دادند تا اینکه آقای پوتین این بحث را خاتمه داد. رئیس جمهوری روسیه قرار بود پس از این نشست، میزبان مذاکرات سه جانبه با رئیس جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان باشد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای پوتین در این نشست گفت: «ما اکنون این فرصت را خواهیم داشت تا همانطور که توافق کردیم در مورد همه مسائل با آرامش و به شکل سه جانبه گفتگو کنیم.»

رئیس جمهوری روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که با دستیابی به توافق، همکاری‌ها نه تنها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، بلکه در منطقه در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

در ماه‌های گذشته، ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از سه دهه اختلاف و دو جنگ بر سر قره‌باغ بر تمایل خود برای امضای توافقنامه صلح دائمی تأکید کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پاسخ کرملین به «اولویت کی‌یف در ترور پوتین»: یک رژیم تروریستی از آرزوهایش می‌گوید

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

بازرسان روسیه در تاجیکستان از بستگان متهمان حمله مسکو بازجویی کردند