پاسخ کرملین به «اولویت کی‌یف در ترور پوتین»: یک رژیم تروریستی از آرزوهایش می‌گوید

یوگنی پریگوژین و ولادیمیر پوتین در یک قاب : سال ۲۰۱۰
یوگنی پریگوژین و ولادیمیر پوتین در یک قاب : سال ۲۰۱۰ Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پس از گفت‌وگوی معاون سرویس‌ اطلاعاتی نظامی اوکراین با روزنامه آلمانی دی ولت و پرده‌برداری از برنامه‌ این سرویس اطلاعاتی برای کشتن پوتین و نیز فرمانده‌ گروه واگنر، سخنگوی کرملین به این موضوع پاسخ داد.

آگهی

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت که رهبری اوکراین بار دیگر ماهیت «تروریستی» خود را با تهدید به ترور ولادیمیر پوتین ثابت کرد.

او با اشاره به دولت اوکراین گفت: «یک رژیم تروریستی در مورد آرزوهای تروریستی خود صحبت می کند.»

این اظهارات درحالی است که وادیم اسکیبیتسکی، معاون سرویس اطلاعات نظامی اوکراین در گفت‌وگوی خود با روزنامه آلمانی دی ولت از برنامه‌ی این سرویس اطلاعاتی برای کشتن پوتین و نیز فرمانده واگنر پرده برداشته بود. 

او ترور رئیس جمهوری روسیه را «اولویت اصلی» سرویس خود دانسته و اشاره کرده بود که «او در صدر لیست ما قرار دارد.» برای اسکیبیتسکی جنگ در اوکراین تنها با مرگ فرمانده کل ارتش روسیه پایان خواهد یافت. کسی که برنامه‌ریزی حملات و تصمیم‌گیری در جبهه‌های جنگ علیه اوکراین را برعهده دارد.

ترور رئیس گروه واگنر

ولادیمیر پوتین تنها مورد هدف کی‌یف نبوده و بر اساس گفته‌های رئیس اطلاعات نظامی اوکراین فرمانده گروه واگنر نیز مورد هدف است.

اسکیبیتسکی با اشاره به هدف کی‌یف در کشتن فرمانده گروه واگنر، با این وجود معتقد است که اولویت اصلی آن‌ها ترور پوتین و قطع کردن دستی است که واگنر را کنترل می کند. او گفت: «اولویت ما حذف فرماندهی است که به افرادش دستور حمله می دهد.»

پیشتر و در شامگاه دوم و سوم ماه مه، کرملین مورد هدف یک حمله پهپادی قرار گرفت که توسط مقامات روسیه به عنوان تلاش برای قتل علیه ولادیمیر پوتین معرفی شد.

کی‌یف رسما هرگونه مسئولیت در مورد این حمله را رد کرده است. مسکو نیز انگشت اتهام را به سمت ایالات متحده نشانه رفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا با واکنش به آزمایش موشکی ایران؛ اوکراین از تسلیحات ما در حمله به داخل روسیه استفاده نکند

بحث و جدل رهبران آذربایجان و ارمنستان در حضور پوتین

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟