رییس واگنرها: مسکو حملات را تشدید نکند انقلاب دیگر ۱۹۱۷ روسیه را تکان می‌دهد

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر در حالی که پرچم روسیه را در مقابل سربازانش در باهموت، اوکراین در دست دارد، صحبت می‌کند.
یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر در حالی که پرچم روسیه را در مقابل سربازانش در باهموت، اوکراین در دست دارد، صحبت می‌کند. Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رییس گروه شبه نظامی واگنر در ارزیابی کوبنده‌ای درباره آمادگی نظامی مسکو هشدار داد و گفت که اگر تلاش‌های جنگی نامنظم در اوکراین ادامه پیدا کند، یک «انقلاب» جدید می‌تواند روسیه را تکان دهد. این اظهارات اختلافات در سلسله مراتب نظامی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را بیشتر آشکار کرده است.

آگهی

یوگنی پریگوژین در مصاحبه‌ای با کنستانتین دولگوف، وبلاگ نویس طرفدار روسیه گفت که نیروهای مسکو آمادگی مقاومت در برابر نیروهای وفادار کی‌یف در خاک روسیه را ندارند. 

او همچنین از توانایی‌های ارتش اوکراین تمجید کرد و از مسکو خواست برای اجتناب از یک درگیری طولانی‌مدت و پرهزینه، تلاش‌های جنگی خود را تشدید کند. 

پریگوژین گفت: «من معتقدم اوکراینی‌ها امروز یکی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان هستند.» او نیروهای کی‌یف را «سازماندهی شده، آموزش دیده و اطلاعات آنها را در بالاترین سطح» ارزیابی کرد. او ادامه داد: «آنها می‌توانند هر سیستم نظامی چه نظام اتحاد جماهیر شوروی [سابق] و چه برای ناتو را با موفقیت اداره کنند.»

در روزهای اخیر گروهی از روس‌های ضدپوتین وارد منطقه بلگورود شدند و خشم و سردرگمی تحلیلگران نظامی روسیه را برانگیختند. پریگوژین در پاسخ به سوالی درباره این حادثه گفت که «نیروهای دفاعی روسیه آماده مقاومت در برابر این گروه به هر شکل و فرمی نیستند.»

به گفته پریگوژین، گروه «ارتش داوطلبان روسی» بدون زحمت وارد روسیه می‌شوند و بدون هیچ عواقبی از مرز عبور می‌کنند. او مکررا از سلسله مراتب نظامی سنتی روسیه انتقاد کرد، زیرا او به دنبال پیروزی در جنگ قدرت علیه فرماندهان نظامی برای رهبری ارتش پوتین در شرق اوکراین است. 

او اوایل این ماه، فرماندهان روسیه را مسئول «ده‌ها هزار» تلفات واگنر دانست، چرا که به گفته او مهمات کافی وجود نداشته است. 

فرمانده واگنرها از مسکو خواست تا تلاش خود را برای شکست دادن اوکراین افزایش دهد. او از پوتین خواست تا «حکومت نظامی و موج جدیدی از بسیج» را اعلام کند.

او هشدار داد اگر تلفات روسیه ادامه یابد، «همه این تقسیم‌بندی‌ها می‌تواند به انقلابی درست مانند انقلاب سال ۱۹۱۷ ختم شود.»

**به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 
**

او گفت: «اول سربازان و بعد از آن عزیزانشان قیام خواهند کرد. این اشتباه است که فکر کنیم بستگان آنها صدها نفر هستند. در حال حاضر ده‌ها هزار نفر از بستگان کشته‌شدگان در جنگ وجود دارد و احتمالا تعداد آنها به صدها هزار نفر خواهند رسید و ما نمی‌توانیم از این وضعیت چشم بپوشیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

آمریکا یک بندر موقت در سواحل غزه را برای افزایش تحویل کمک‌های بشردوستانه ایجاد می‌کند

یک مقام نظامی روسیه: درگیری‌ها در اوکراین ممکن است به جنگی تمام عیار در اروپا تبدیل شود