ایران «شبکه‌های خارجی» را به دست داشتن در اعتصاب‌ها در بزرگترین میدان گازی جهان متهم کرد

عکس تزئینی از تاسیسات پارس جنوبی
عکس تزئینی از تاسیسات پارس جنوبی Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام ایرانی اعلام کرد که «لیدرهای اصلی» اعتصاب کارگری در تاسیسات گازی منطقه پارس جنوبی دستگیر شده‌اند و آن‌ها را به دریافت حمایت از «شبکه‌های خارجی» متهم کرد.

آگهی

اکبر پورات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر روز یکشنبه با اعلام این خبر گفته است که: «اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی سازمان‌یافته با حمایت شبکه‌های خارج از کشور بود که با رصد انجام‌شده، لیدرهای اصلی داخلی آن‌ها شناسایی شد.»

خبرگزاری تسنیم به نقل از این مقام مسئول به نام اکبر پورات آورده است که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، این افراد را که به صورت «حضوری و آنلاین» این اعتصابات را در مجتمع گاز و پالایشگاه پارس جنوبی سازماندهی کرده بودند، دستگیر کرده است.

تاسیسات عظیم پارس جنوبی در سواحل خلیج فارس قرار دارد و به منظور بهره‌برداری از بزرگترین میدان گاز طبیعی جهان که بین ایران و قطر مشترک است، فعالیت دارد.

آقای پورات همچنین اضافه کرده است که هشت شرکت و پیمانکار در منطقه پارس جنوبی به سبب دامن زدن به حوزه اعتصاب کارگری در لیست سیاه در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

کارگران بخش انرژی ایران از مهرماه سال گذشته چندین‌بار برای دستمزد بیشتر و شرایط بهتر، دست به اعتصاب چند روزه زدند که با اعتراضات عمومی جنبش «زن، زندگی، آزادی» همزمان شد. مقامات ایرانی پیش‌تر آمریکا و اسرائیل را به تحریک اعتراضات خیابانی متهم کرده بودند. 

اکبر پورات گفته است که «هم اکنون اعتصاب کارگری در منطقه پارس جنوبی شکسته شده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قطر با شرکت بریتانیایی «شل» یک قرارداد ۲۷ ساله برای توسعه میدان گازی مشترک با ایران امضا کرد

سفارت ایران در ایرلند از «آزادی» برنارد فیلان خبر داد

رئیس ماهواره یوتل‌ست: انواع کارهای فنی را انجام دادیم تا جلوی پارازیت‌های ارسالی ایران را بگیریم