انفجار خودرو در شرق مسکو؛ نویسنده طرفدار کرملین مجروح شد

انفجار خودروی زاخار پریلپین، نویسنده مشهور طرفدار کرملین
انفجار خودروی زاخار پریلپین، نویسنده مشهور طرفدار کرملین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رسانه‌های روسیه از انفجار خودروی حامل زاخار پریلپین، نویسنده مشهور طرفدار کرملین در بزرگراهی در ۴۰۰ کیلومتری شرق مسکو خبر دادند که در پی آن، او دچار جراحت شد و راننده خودرو جان‌باخت.

آگهی

انفجار خودروی زاخار پریلپین در روز شنبه، سومین انفجار از زمان آغاز جنگ اوکراین است که چهره‌های برجسته طرفدار کرملین را هدف قرار داده است.

در اوت ۲۰۲۲ در پی انفجار خودروی داریا دوگینا، دختر الکساندر دوگین، نظریه‌پرداز ملی‌گرای روسیه که اغلب از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌شود، کشته شد. مقام‌های روسیه مدعی شدند که اوکراین پشت این انفجار بوده است.

در ماه آوریل هم ولادن تاتارسکی، وبلاگ‌نویس برجسته نظامی روسیه در پی انفجاری در کافه‌ای در سن‌پترزبورگ کشته شد. مقام‌های روسیه این بار هم انگشت اتهام را به سوی سازمان‌های اطلاعاتی اوکراین نشانه رفتند.

خبرگزاری دولتی روسیه در گزارشی به نقل از یکی از مقام‌های محلی نوشت که پریلپین دچار شکستگی‌های جزئی شده است و تحت درمان قرار دارد.

بنا به برخی از گزارش‌های خبری، پریلپین روز شنبه در حال بازگشت از مناطق اشغالی دونتسک و لوهانسک اوکراین به مسکو بوده است.

پس از آنکه وزارت کشور روسیه از بازداشت یک مظنون خبر داد، رسانه‌های این کشور او را اهل اوکراین معرفی کردند که پیشتر به جرم سرقت محکوم شده است.

پریلپین در سال ۲۰۱۴ و پس از ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به روسیه توسط کرملین از ولادیمیر پوتین حمایت کرد. او همچنین در درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین در کنار جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه شرکت داشته است. پریلپین سال گذشته میلادی به دلیل حمایت از حمله نظامی روسیه به اوکراین از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود در واکنش به انفجار خودروی پریلپین، این اقدام را «تروریستی» توصیف کرد که «مسئولیت آن برعهده آمریکا و ناتو است.»

او نوشت: «واشنگتن و ناتو هسته تروریستی بین‌المللی دیگری را پرورش دادند، رژیم کی‌یف.» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه «مسئولیت مستقیم برعهده آمریکا و بریتانیا است»، نوشت: «ما برای زاخار دعا می‌کنیم.»

مقام‌های غربی و اوکراینی تاکنون به طور مستقیم در مورد این انفجار و اتهام‌های مطرح شده، اظهار نظر نکرده‌اند اما میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین در حساب کاربری خود در توئیتر، به صورت غیرمستقیم این حادثه را نتیجه «کشمکش‌های داخلی روسیه» عنوان کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درگیری فیزیکی مقام‌های اوکراین و روسیه در اجلاسی در ترکیه

روسیه، آمریکا را به صدور دستور «حمله پهپادی اوکراین» به کاخ کرملین متهم کرد

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید