روسیه، آمریکا را به صدور دستور «حمله پهپادی اوکراین» به کاخ کرملین متهم کرد

سرنگونی پهپاد بر فراز کرملین
سرنگونی پهپاد بر فراز کرملین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روسیه روز پنجشنبه ادعا کرد که آمریکا «دستور حمله پهپادی علیه کرملین» را به اوکراین داده است. مسکو پیش از این ادعا کرده بود که هدف از این حمله قتل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بوده است.

آگهی

دفتر ریاست جمهوری روسیه در حالی ایالات متحده را به صدور دستور حمله هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی به کرملین متهم کرده که ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه در حاشیه نشست سران کشورهی شمال اروپا ادعای مسکو در این خصوص را رد کرد.

مسکو روز چهارشنبه از سرنگونی و انهدام دو هواپیمای بدون سرنشین بر فراز کاخ کرملین خبر داد و کی‌یف بلافاصله هرگونه دخالت در این حمله پهپادی را رد کرد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: "تلاش های کی‌یف و واشنگتن برای انکار هرگونه مسئولیت (در حمله پهپادی) کاملاً مضحک است.»

وی افزود: «تصمیم گیری در مورد چنین حملاتی بر عهده کی‌یف نیست، بلکه در واشنگتن گرفته می شود. کی‌یف فقط آنچه را که از او می خواهند انجام می‌دهد.»

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه با اشاره به حمله پهپادی روز گذشته که روس‌ها آنرا به کی‌یف نسبت داده‌اند گفت که ولادیمیر پوتین امروز، پنجشنبه در محوطه کرملین حضور دارد و به مسائل کاری خود می‌پردازد.

وی در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد که رئیس جمهوری روسیه طبق برنامه کاری از پیش تعیین شده امروز در کرملین با وزیر توسعه اقتصادی کشورش دیدار خواهد کرد.

به گفته دمیتری پسکوف، پس از حمله پهپادی روز چهارشنبه قرار است تدابیر ایمنی در کاخ ریاست جمهوری روسیه تقویت شود.

آمریکا: پسکوف دروغ می‌گوید

واشنگتن ادعای روسیه را مبنی بر اینکه آمریکا مغز متفکر «حمله پهپادی» به کاخ کرملین بوده است، رد کرد. کاخ سفید در واکنش به اظهارات دمیتری پسکوف، اداعای سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه را بی‌اساس خواند و گفت که پسکوف «دروغ» می‌گوید.

آمریکا می‌گوید کی‌یف را به انجام حملات در خارج از مرزهایش ترغیب نمی‌کند. اوکراین هم می‌گوید، روسیه هیچ سند و مدرکی که نشان دهد کی‌یف طراح و عامل حمله پهپادی به کاخ کرملین بوده است، ارئه نداده است.  

رسانه‌ها و مقامات محلی در روسیه روز پنجشنبه، یک روز پس از حمله پهپادی به کرملین اعلام کردند که پالایشگاه‌های نفت در جنوب غربی روسیه واقع در منطقه‌ای نزدیک خاک اوکراین نیز از سوی دو پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار خودرو در شرق مسکو؛ نویسنده طرفدار کرملین مجروح شد

گفتگویی با کارشناسان؛ سرنگونی پهپاد آمریکا توسط جنگنده‌های روس و قوانین پرواز در آسمان دریای سیاه

واشنگتن پست: چین در حال ساخت پهپاد‌های جاسوسی مافوق صوت است