پلیس فیلیپین بیش از هزار قربانی قاچاق انسان را که در اسارت بودند نجات داد

قربانیان اسیر شده که در ناریخ چهارم ماه مه به دست پلیس فیلیپین از اقامتگاه خود بیرون آورده شدند
قربانیان اسیر شده که در ناریخ چهارم ماه مه به دست پلیس فیلیپین از اقامتگاه خود بیرون آورده شدند Copyright خبرگزاری فرانسه
Copyright خبرگزاری فرانسه
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مقام رسمی فیلیپین روز شنبه اعلام کرد که بیش از یک هزار نفر از اتباع کشورهای مختلف آسیایی را که به این کشور قاچاق شده، در اسارت نگهداری شده و مجبور به انجام کلاهبرداری آنلاین شده بودند، از دست افراد سودجو نجات داده‌اند.

آگهی

میشل سابینو، سخنگوی گروه مبارزه با جرایم سایبری پلیس ملی فیلیپین در این رابطه گفت که نیروهای پلیس روز پنجشنبه به چند ساختمان در شهر مابالاکات، در حدود ۹۰ کیلومتری شمال مانیل یورش بردند.

در مجموع ۱۰۹۰ نفر که برای انجام کلاهبرداری آنلاین به خدمت گرفته شده بودند، نجات یافتند. سابینو گفت که قربانیان مجبور بودند افراد نابلد دیگری را در ایالات متحده، اروپا و کانادا طعمه کلاهبرداری قرار دهند.

گذرنامه تمامی این افراد از آن‌ها گرفته شده بود و آن‌ها را مجبور می‌کردند تا هجده ساعت در روز کار کنند، و اگر هم می‌خواستند با کسی حرف بزنند یا قدری استراحت کنند و نفسی تازه کنند، از حقوق آن‌ها کسر می‌شد.

سابینو به خبرگزاری فرانسه گفت: «انگار که مانند زندانی‌های بدون سلول باشید. حتی اجازه ندارید با هم اتاقی‌های خود صحبت کنید. در واقع آنها اجازه خروج از محوطه را هم نداشتند و پس از هجده ساعت کار، فقط روانه خوابگاه می‌شدند.»

پلیس در بیانیه جداگانه ای اعلام کرد قربانیان اکثرا اتباع چینی، ویتنامی، فیلیپینی و اندونزیایی بودند. مقامات همچنین افرادی را از مالزی، تایلند، تایوان، میانمار، هنگ کنگ و نپال نجات دادند.

کلاه‌برداری سایبری

سابینو گفت که این کارگران برای ترغیب افراد غریبه به خرید ارز دیجیتال یا واریز پول به حساب‌های بانکی تعریف‌شده‌ جعلی، از شیوه برقراری روابط عاطفی دروغین استفاده می‌کردند و برای این کار آموزش دیده بودند.

خانم سابینو در این رابطه افزود که «آن‌ها رویای یک آینده خوب را می‌پروراندند. [آن‌ها میگفتند] بیا باهم خانه بخریم، ماشین بخریم، سرمایه‌گذاری کنیم یا با هم تجارتی راه بیندازیم.»

دست‌کم دوازده نفر از سرکردگان این گروه دستگیر شده‌اند و قرار است به اتهام قاچاق انسان محاکمه شوند. سابینو گفت که این افراد شامل هفت شهروند چینی، چهار اندونزیایی و یک مالزیایی هستند.

سابینو این را هم خاطرنشان ساخت که جرقه‌ی این عملیات پلیسی به درخواست سفیر اندونزی در مانیل برای یافتن اتباع مضطرب اندونزیایی صورت گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یک مقام اداره مهاجرت فیلیپین نیز روز شنبه در مورد خطرات قاچاق در زمان برگزاری رویدادهای بین‌المللی هشدار داد. نورمن تانینگ‌کو، کمیسر امور مهاجرت فیلیپین در بیانیه‌ای گفت: «در گذشته قربانیانی داشته‌ایم که ادعا می‌کردند قرار بوده در مسابقات زیبایی و شو شرکت داشته باشند ولی ناگهان متوجه می‌شوند که به خارج از کشور قاچاق شده‌اند.»

این هشدار در حالی صادر شده است که کشور کامبوج میزبان بازی‌های کشورهای جنوب شرق آسیا است که از جمعه آغاز و تا هفدهم ماه مه میلادی ادامه دارد.

اداره مهاجرت فیلیپین اعلام کرده است که از مقامات ورزشی خواسته شده که به ورزشکاران فیلیپینی در مورد «خطرات قاچاق» هشدار دهند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گزارشی که سال گذشته توسط خبرگزاری فرانسه تهیه شد نشان داد که افرادی از سراسر آسیا در کامبوج نیز مجبور به کلاهبرداری درحوزه ارزهای دیجیتال شده بودند؛ برخی از این افراد توسط عاملان کلاهبرداری قاچاق شده و مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند.

ماه گذشته یک سناتور فیلیپینی هشدار داد که «مراکز تماس‌های تلفنی با اهداف کلاهبردارانه» در فیلیپین فعال هستند و خارجی‌های قاچاق شده به این کشور را به خدمت می‌گیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه هواپیمای حامل ۳۰۳ تبعه هند به مقصد نیکاراگوئه را زمین‌گیر کرد

«لیزر تاباندن» چین به کشتی فیلیپینی؛ مانیل سفیر پکن را احضار کرد

ثروتمندترین زن ویتنام به اعدام محکوم شد؛ زنی که با دکه‌داری از فرش به عرش رسید