اعلام مقررات منع رفت و آمد در خرسون و گمانه‌زنی‌ها نسبت به آغازگاه ضدحمله ارتش اوکراین

سربازان اوکراینی به مواضع روس‌ها توپ شلیک می‌کنند
سربازان اوکراینی به مواضع روس‌ها توپ شلیک می‌کنند Copyright LIBKOS/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های اوکراینی اعلام کرده‌اند که از غروب جمعه تا صبح دوشنبه در خرسون محدودیت رفت و آمد برقرار خواهد بود.

آگهی

اعلام مقررات منع رفت و آمد طولانی در خرسون مشکلاتی را برای مردم این منطقه در اوکراین ایجاد کرده است. شهروندان این شهر برای تهیه مواد غذایی مورد نیاز خود پیش از آغاز این محدودیت‌ها به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند که باعث ترافیک و شلوغی در خرسون شده است.

مقررات منع رفت و آمد که ۵۸ ساعت به طول خواهد انجامید از غروب جمعه آغاز و تا صبح دوشنبه ادامه خواهد یافت. این ممنوعیت طولانی و غیرمعمول به گمانه‌زنی ها در این رابطه که قرار است این شهر به عنوان نقطه شروعی برای ضد حمله مورد استفاده قرار گیرد دامن زده است. 

برخی از ساکنان خرسون ترجیح داده‌اند شهر را ترک کنند و نگران این هستند که روزهای آینده این منطقه آبستن تحولات خونین و دور تازه‌ای از حملات باشد. 

سنول گزر مردی ۵۶ ساله که اصالتا اهل ترکیه است به رویترز می‌گوید که او و همسرش در حال رفتن به سمت هتلی در نزدیکی اودسا هستند. او در ادامه می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم در خانه بشنیم و تماشاگر اتفاقات باشیم. مقام‌ها می‌گویند با کسانی که متهم به همکاری با روس‌ها هستند برخورد می‌کنند. این چیزی است که آنها می‌گویند اما من فکر می‌کنم به زودی اتفاق بزرگی رخ خواهد داد و تمام اینها مقدمه‌چینی برای آن اتفاق است.» 

مقامات محلی در مورد دلیل منع آمد و شد اطلاعات چندانی اعلام نکرده‌اند و مردم  به صورت دقیق نمی‌دانند قرار است چه اتفاقی بیافتد. 

بر اساس این محدودیت‌ها، هیچ کس اجازه ورود یا خروج از و به شهر را نخواهد داشت و ساکنان باید تردد خود را به یک پیاده‌روی کوتاه در نزدیک خانه خود محدود کنند. این موضوع برای شهروندان اوکراینی که ماه‌ها سایه سنگین اشغال ارتش روسیه و بمباران را بر سر خود احساس کرده‌اند، دشواری و مشکلات تازه‌ای افزوده است و بسیاری نگرانند دور تازه‌ای از شدت‌گیری جنگ و حملات متقابل در این منطقه شروع شود. 

با وجود عقب‌نشینی روسیه در ماه نوامبر از خرسون، روس‌ها کنترل بخش‌های وسیعی از مناطق پیرامونی را در اختیار دارند و نیروهای اوکراینی تلاش می‌کنند دشمن را به عقب برانند. 

مقام‌های منطقه‌ای گفته‌اند در پی گلوله‌باران روز چهارشنبه روسیه، ۲۳ نفر در شهر خرسون کشته شده‌اند. ضمن اینکه حملات به بخش‌های تحت کنترل دولت اوکراین در منطقه خرسون همچنان در روز جمعه نیز ادامه داشته است. 

ایرینا چوپرینا، مدیر پیشین یک آژانس معاملات ملکی می‌گوید همچنان در خرسون می‌ماند تا از مادر و برادرش محافظت کند. این خانم ۵۱ ساله در این رابطه به رویترز می‌گوید: «همه باید به این محدودیت منع رفت و آمد احترام بگذاریم. چرا که این اقدام ارتش حتما برای همه ما ضرروی است.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او که پس از حمله نیروهای روسی کار خود را از دست داده و روزهای دشواری را سپری می‌کند در ادامه می‌گوید: «آنها اشغالگرانی هستند که وارد کشور و شهر ما شده‌اند. خرسون محل زندگی ماست و ما باید برای دفاع از خود به این قوانین و محدودیت‌ها احترام بگذاریم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حملات پهپادی روسیه به اوکراین در شب «روز پیروزی»؛ زلنسکی: روس‌ها را همانند نازی‌ها شکست می‌‌دهیم

کی‌یف از ساکنان خرسون و میکولائیف خواست به‌دلیل سرما وقطعی آب و برق به مناطق‌ امن‌تر نقل‌مکان کنند

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم