حمله روسیه به مرکز خرسون؛ زلنسکی: کرملین برای لذت کشتار راه می‌اندازد

حمله ۲۴ دسامبر روسیه به خرسون اوکراین
حمله ۲۴ دسامبر روسیه به خرسون اوکراین Copyright DIMITAR DILKOFF/AFP or licensors
Copyright DIMITAR DILKOFF/AFP or licensors
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حمله روز شنبه ۲۴ دسامبر روسیه به شهر خرسون حداقل ۷ نفر کشته و ۵۸ نفر زخمی برجای گذاشت و اجساد کشته‌شدگان در خیابان‌ها رها شده‌اند. شهر خرسون به تازگی توسط ارتش اوکراین بازپس‌گرفته شده است.

آگهی

به گزارش رویترز، بر اساس اعلام مقامات محلی، حمله روز شنبه ۲۴ دسامبر روسیه به شهر خرسون حداقل ۷ نفر کشته و ۵۸ نفر زخمی برجای گذاشته است. شهر خرسون به تازگی توسط ارتش اوکراین بازپس‌گرفته شد.

 کی‌یف، کرملین را به کشتار عمدی مردم اوکراین با هدف لذت‌بردن متهم می‌کند.   

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که به تازگی از سفر آمریکا بازگشته است، عکس‌هایی از خیابان‌های مملو از اتوموبیل‌های غرق در آتش، شیشه‌های شکسته و اجساد رها شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و نوشته است: «این محتوای حساس نیست، زندگی واقعی در روز کریسمس در مرکز شهر خرسون اوکراین است. این ترور است. این کشتار با هدف ارعاب و لذت است. دنیا باید ببیند ما با چه شیطانی درحال نبرد هستیم.» 

یوری سوبولوسکی، نایب رئیس پارلمان منطقه‌ای خرسون گفت که موشکی به کنار سوپرمارکتی درمجاورت میدان آزادی شهر برخورد کرده است. وی در توصیف موقعیت منطقه پیش از برخورد موشک با ذکر این‌که دختری درحال فروش سیم‌کارت و چند نفر دیگر مشغول تخلیه وسایل از یک کامیون بودند، گفت: «در این منطقه غیرنظامیان زندگی می‌کردند و هرکس دنبال کار و زندگی خودش بود.»

مسکو هیچ واکنشی نسبت به این حمله نشان نداده است. روسیه مکررا هدف قرار دادن غیر نظامیان را انکار می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مدعی است که نیروهای این کشور در حال مبارزه با فاشیسم در اوکراین و مقاومت دربرابر تهدید غرب هستند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خرسون تنها مرکز منطقه‌ای است که روسیه از آغاز تهاجم نظامی به اوکراین در ۲۴ فوریه آن را تصرف کرده بود. اوکراین در ماه نوامبر این شهر را بازپس گرفت. کی‌یف از آن هنگام خبر ازآتش سنگین نیروهای روسیه به روی این شهر از طرف رودخانه دنیپر می‌دهد.  

ارتش اوکراین در کشاکش جنگ، نیروهای روس را از مناطق پیرامون کی‌یف، پایتخت و خارکیف دومین شهر بزرگ این کشور بیرون راند و ارتش روسیه اکنون بر حفظ مناطقی که در جنوب و شرق اوکراین اشغال کرده، متمرکز است، مناطق تقریبا یک پنجم وسعت قلمرو اوکراین است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس اطلاعات اوکراین: روسیه علاوه بر پهپادهای انتحاری به موشک‌های ایرانی چشم دوخته است

موشک‌های آمریکایی پاتریوت در اوکراین؛ پوتین: هدف ما نه دمیدن بر آتش جنگ بلکه پایان دادن به آن است

جنگ در اوکراین؛ آیا مهمات روسیه در حال تمام شدن است؟