سومین قهرمانی ناپولی پس از ۳۳ سال؛ اولین افتخار ناپلی‌ها بدون مارادونا

شهر ناپل ایتالیا
شهر ناپل ایتالیا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال ناپولی ایتالیا موفق شد پس از ۳۳ سال بار دیگر عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ ایتالیا را به دست آورد. این تیم تاکنون در تاریخ خود تنها ۲ بار موفق به کسب این افتخار شده بود که هر دو بار دیگو آرماندو مارادونا بازیکن این تیم بود.

آگهی

تیم قوتبال ناپولی با کسب تساوی در مقابل اودنیزه موفق شد این طلسم را بشکند و پس از بیش از سه دهه بار دیگر اسکودتو را فتح کند. 

در هفته‌های اخیر آبی‌پوشان ناپولی این فرصت را داشتند که زودتر از اینها قهرمانی خود را در رقابت‌های لیگ سری آ ایتالیا قطعی کنند اما توقف‌های این تیم و پیروزی‌های لاتزیو باعث شد تا این اتفاق تا هفته سی و سوم به تعویق بیفتد. 

شاگردان اسپالتی با این نتیجه، تاریخ را برای مردم فوتبال دوست ناپل رقم زدند و برای سومین بار پس از ۳۳ سال بار دیگر این تیم پرشور را به عنوان قهرمانی سری آ رساندند. 

این تیم تنها دو بار دیگر در تاریخ خود موفق شده به چنین افتخاری دست یابد که هر دو بار در زمان حضور دیگو آرماندو مارادونا به عنوان بازیکن این تیم حاصل شده بود. آبی‌پوشان در فصول ۱۹۸۶/۱۹۸۷ و همچنین ۱۹۸۹/۱۹۹۰ موفق شده بودند به این افتخار دست یابند. 

این تیم البته در سالهای اخیر با هدایت مربیانی چون مائورتسیو ساری و کارلو آنچلوتی تا آستانه کسب عنوان قهرمانی هم پیش رفته بود اما هرگز به نتیجه‌ای بهتر از نایب قهرمانی دست نیافته و همواره پشت سر تیم‌های پرافتخاری همچون آث میلان، یوونتوس و اینتر قرار گرفته بود. 

در این مسابقه حساس ابتدا این اودینزه بود که در دقیقه ۱۳ با گل لوریچ پیش افتاد و نیمه نخست هم با همین نتیجه به پایان رسید. اما شاگردان اسپالتی در نیمه دوم با تدارک حملات گسترده موفق شدند بالاخره در دقیقه ۵۲ با ضربه ویکتور اوسیمن به گل تساوی دست یابند. 

با این نتیجه در هفته سی و سوم، تیم ناپولی موفق شد پس از ۳۳ سال سومین قهرمانی خود را در تاریخ رقابت‌های لیگ سری آ ایتالیا جشن بگیرد. 

Salvatore Laporta/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
شادی مارادونا در کنار هواداران ناپولیSalvatore Laporta/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.

این در حالیست که هنوز ۵ هفته دیگر تا پایان این رقابت‌ها باقیست و پس از ناپولی ۸۰ امتیازی، لاتزیو و یوونتوس با ۶۴ و ۶۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مردم شهر ناپل که برای دیدن این افتخار سالها منتظر بودند، برای تماشای مسابقه امشب به ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا رفتند و هرچند بازی در این استادیوم برگزار نمی‌شد، اما با پر کردن صندلی‌ها از طریق پرده‌هایی که در ورزشگاه قرار داده شده بود، این دیدار حساس را در کنار یکدیگر تماشا کردند. تصاویر منتشر شده از این شهر در جنوب ایتالیا نشان می‌دهد که مردم بلافاصله پس از به صدا در آمدن سوت پایان مسابقه به خیابان‌ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپالتی جانشین مانچینی شد؛ سرمربی سابق ناپولی تا سال ۲۰۲۶ هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده خواهد داشت

فوتبال اروپا؛ پیروزی میلان مقابل یوونتوس؛ جنگ نایب قهرمانی در اسپانیا به هفته آخر کشید

چرا مقام‌های شهر میلان به دنبال ممنوعیت فروش بستنی و پیتزا پس از نیمه‌شب هستند؟