فوتبال اروپا؛ پیروزی میلان مقابل یوونتوس؛ جنگ نایب قهرمانی در اسپانیا به هفته آخر کشید

میلان با تک گل ژیرو در مقابل یوونتوس به برتری رسید
میلان با تک گل ژیرو در مقابل یوونتوس به برتری رسید Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تیم فوتبال میلان ایتالیا با شکست رقیب دیرینه خود، یوونتوس توانست حضور خود در فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند.

آگهی

قرمز و مشکی پوشان میلان که در دیداری دشوار به مصاف رقیب کلاسیک خود یعنی یوونتوس رفته بودند توانستند از همان ابتدای مسابقه برتری خود را به میزبان دیکته کنند. روسونری در دقیقه ۴۰ و روی ارسال کالابریا موفق شدند با ضربه سر زیبای اولیویه ژیرو دروازه یوونتوس را باز کنند. 

یوونتوس که پس از کسر امتیاز در وضعیت مساعدی به سر نمی‌برد برای زنده نگه داشتن امیدهای خود جهت حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا یا حتی لیگ اروپا نیاز داشت که در این مسابقه میلان را شکست دهد اما شاگردان استفانو پیولی به خوبی توانستند از تک گل خود در تورین حفاظت کنند و با پیروزی به خانه بازگردند. 

با این نتیجه میلانی‌ها در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل، حضور خود در رقابت‌های فصل آینده رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کردند و به عنوان چهارمین سهمیه ایتالیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سال آینده حاضر خواهند بود و یوونتوس اگر در هفته آینده پیروز شود و یکی از دو تیم آتالانتا یا رم امتیاز از دست دهند در رقابت‌های لیگ اروپا فصل آینده بازی می‌کند.

به جز میلان، ناپولی، اینتر و لاتزیو هم سه نماینده دیگر ایتالیایی‌ها در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود. همچنین رم که باید روز چهارشنبه با سویا اسپانیا در فینال لیگ اروپا مسابقه دهد، در صورت پیروزی می‌تواند به صورت مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا سال آینده راه یابد و ایتالیا را در این رقابت‌ها ۵ نماینده‌ای کند. 

پایان لیگ برتر انگلستان

همزمان با برگزاری هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ ایتالیا، هفته آخر لیگ برتر انگلستان نیز برگزار شد. هرچند پیش از این تکلیف قهرمان، یکی از تیم‌های سقوط کرده به دسته پایین‌تر و همچنین سهیمه‌های حضور در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا فصل آینده لیگ برتر مشخص شده بود اما همچنان هفته آخر این رقابت‌ها حساسیت‌های مخصوص به خود را داشت.

از یک سو تکلیف دو تیم دیگری که باید به رقابت‌های دسته یک سقوط کنند مشخص نشده بود و از سوی دیگر وضعیت سهمیه کنفرانس اروپا هم در رقابت‌های لیگ انگلستان نامشخص بود. 

اما با برگزاری این بازی‌ها تیم‌های لستر سیتی و لیدز یونایتد به همراه ساوت همپتون راهی لیگ دسته یک شدند و با لیگ برتر خداحافظی کردند. چلسی در ادامه نتایج ناامیدکننده خود با فرانک لمپارد در مقابل نیوکاسل به تساوی رسید تا فصل را به شکلی فاجعه‌بار به پایان برسانند. آبی‌های شهر لندن با این تساوی با ۴۴ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفتند و سال آینده در هیچ رقابت اروپایی حضور نخواهند داشت. 

AP Photo
آرسنال در دیداری تشریفاتی در مقابل ولورهمپتون به برتری ۵-۰ دست یافتAP Photo

آستون ویلا که پس از اخراج استیون جرارد و استخدام اونای امری جان تازه‌ای به خود گرفت موفق شد در هفته پایانی با شکست ۲-۱ برایتون پس از سالها راهی رقابت‌های اروپایی شود و سال آینده نماینده انگلستان در رقابت‌های کنفرانس اروپا خواهد بود. 

همچنین منچستر سیتی که قهرمانی خود را قطعی کرده بود در هفته پایانی با نتیجه ۱-۰ مغلوب برنتفورد شد. آرسنال در یک مسابقه تشریفاتی ۵ گل به ولورهمپون زد و در همین رده دوم فصل را به پایان رساند. لیورپول که فصل آینده در لیگ اروپا حضور خواهد داشت در دیداری تماشایی با نتیجه ۴-۴ در مقابل تیم سقوط کرده ساوتهمپون متوقف شد و منچستر یونایتد هم با پیروزی ۲-۱ در مقابل فولهام در رده سوم جدول رقابت‌های این فصل قرار گرفت. 

جنگ نایب قهرمانی در اسپانیا به هفته آخر کشید

در اسپانیا هم مانند انگلستان و ایتالیا پیش از این تکلیف قهرمان مشخص شده بود اما رقابت برای کسب عنوان نایب قهرمانی میان دو تیم پایتخت ادامه دارد. رئالی‌ها که دیشب با شکست سویا امیدوار بودند کورس عنوان نایب قهرمانی را به سود خود پایان دهند، همچنان صدای نفس‌های تیم همشهری یعنی اتلیتکو را پشت سر خود احساس می‌کنند.  شاگردان دیگو سیموئنه یکشنبه شب در مقابل رئال سوسیه‌داد به برتری ۲-۱ رسیدند تا همچنان در فاصله یک امتیازی رئال حضور داشته باشند. 

در هفته پایانی رئال در سانتیاگو برنابئو میزبان بیلبائو خواهد بود و اتلتیکو باید در خانه ویارئال مسابقه دهد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بارسلونا هم که پیش از این قهرمانی خود را قطعی کرده با نتیجه ۳-۰ در نیوکمپ مایورکا را شکست داد. الچه و اسپانیول قطعا به دسته پایین‌تر سقوط کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شوک در میلان؛ مالک آمریکایی پائولو مالدینی را اخراج کرد

سومین قهرمانی ناپولی پس از ۳۳ سال؛ اولین افتخار ناپلی‌ها بدون مارادونا

بازگشت «خدا» به میلان؛ زلاتان سومین قهرمانی را برای آث میلان به ارمغان خواهد آورد؟