تقدیر پوتین از رزمایش بزرگ روسیه در اقیانوس آرام با حضور ۲۵ هزار نظامی و ۱۲ زیردریایی

زیردریایی روس
زیردریایی روس Copyright AP/Russian Defense Ministry Press Service
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به‌گفته وزیر دفاع روسیه ۷ ناوچه، ۱۲ زیردریایی، ۸۹ جت جنگی و ۲۵ هزار نظامی در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه از عملکرد ارتش این کشور در رزمایش بزرگ دریایی در اقیانوس آرام تقدیر کرد.

رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با سرگئی شویگو، وزیر دفاع که دوشنبه تازه ترین گزارشها درباره رزمایش بزرگ ارتش روسیه را به اطلاع رهبر روسیه رساند، از عملکرد ارتش تقدیرکرد.

آقای شویگو در این دیدار اعلام کرد که ۱۶۷ ناوچه، ۱۲ زیردریایی، ۸۹ جت جنگی و ۲۵ هزار نظامی در این رزمایش شرکت کرده‌اند. او گفت که به عنوان بخشی از این رزمایش، بمب افکن های راهبردی دوربرد روسیه با قابلیت حمل سلاح اتمی بر فراز بخش مرکزی اقیانوس آرام پرواز خواهند کرد تا حملاتی را علیه گروه هایی از کشتی‌های دشمن شبیه سازی کنند. 

بخشی از این رزمایش که نزدیک جزیره هوکایدو، پایگاه نیروهای آمریکایی در ژاپن، برگزار می شود با واکنش دولت ژاپن مواجه شده است. در مقابل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین دوشنبه اعلام کرد که نگرانی دولت ژاپن از این رزمایش بیهوده است.

وزارت دفاع روسیه می گوید که بخش جنوبی دریای «اختسک»، خلیج پتر کبیر در نزدیکی دریای ژاپن و خلیج آواچا در سواحل جنوب شرقی جزیره کامچاتکا به دلیل پرتاب اژدر و موشک و تمرینات توپخانه برای مدتی بروی کشتی های تجاری بسته خواهد بود. این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این رزمایش برای آزمایش میزان آمادگی ناوگان اقیانوس آرام روسیه انجام می شود. انجام این رزمایش دریایی در حالی است که روسیه بخش عمده ای از نیروهای خود را درگیر جنگ اوکراین کرده است.

مانور دریایی روسیه از روز شنبه آغاز شد.

همزمان روز یکشنبه لی شانگفو، وزیر دفاع چین در دیدار با ولادیمیر پوتین در مسکو ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور وارد «مرحله ای جدید» شود. چینی ها دو هفته پیش یک رزمایش بزرگ در تنگه تایوان برگزار کردند.

شویگو دوشنبه در دیدار خود با ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که برگزاری این مانور بزرگ دریایی، پاسخی به تلاش «دشمن» برای فرود در جزیره ساخالین و جزایر «کوریل جنوبی» است.

ژاپن چندین دهه است که می گوید جزایر کوریل، یا همان «سرزمین های شمالی» بخش از سرزمین این کشور است.

اتحاد جماهیر شوروی کنترل این سرزمین‌ها را پس از شکست متحدین در جنگ دوم جهانی از ژاپن گرفت.

سال گذشته میلادی کرملین اعلام کرد که مذاکرات صلح مربوط به این جزیره با ژاپن را در اعتراض به «تحریم‌های توکیو علیه مسکو» در پی جنگ اوکراین، به حالت تعلیق درمی آورد. روسیه در سال‌های اخیر حضور نظامی خود را در این جزایر افزایش داده و جت‌های جنگنده پیشرفته، موشک‌های ضد ناو و سامانه‌های دفاع هوایی را در آنجا مستقر کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشاگری مامور امنیتی سابق روسیه : پوتین پارانویا دارد و از ترس ردیابی با قطار مخفیانه سفر می‌کند

ناکامی توکیو در پرتاب موشک؛ ژاپن ماهواره‌بر جدید اچ۳ خود را با ارسال سیگنال منفجر کرد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد