شرکت ژاپنی سگا، سازنده بازی پرندگان خشمگین را می‌خرد

تصویری از فضای بازی پرندگان خشمگین (راست) و کلکسیون بازی‌های قدیمی سگا (چپ)
تصویری از فضای بازی پرندگان خشمگین (راست) و کلکسیون بازی‌های قدیمی سگا (چپ) Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت راویو با بیش از ۵۰۰ کارمند، در سال ۲۰۲۲ درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو و سود خالص بالغ بر ۳۰ میلیون یورو داشت.

آگهی

هلدینگ ژاپنی «سِگا سامی» روز دوشنبه رسما اعلام کرد که در راستای تثبیت جایگاه خود در بازار جهانی بازی‌های تلفن همراه، قصد دارد شرکت فنلاندی «راویو اینترتینمنت» را به ارزش ۷۰۶ میلیون یورو خریداری کند.

سگا سامی در پیشنهاد خود که قرار است هشتم ماه مه میلادی ارائه شود، ۹.۲۵ یورو برای خرید هر سهام متعلق به شرکت سازنده بازی موبایل «پرندگان خشمگین / Angry Birds» پرداخت خواهد کرد.

هاروکی ساتومی، مدیرعامل سگا سامی در بیانیه‌ای گفت: «در بازار بازی‌های جهانی که به سرعت در حال رشد است، بازار بازی‌های موبایلی پتانسیل بالایی دارد و هدف بلندمدت سگا تسریع در توسعه خود در این بخش بوده است. من احساس خوشبختی می‌کنم که می‌توانم چنین معامله‌ای با راویو را اعلام کنم، شرکتی که مالک بازی پرندگان خشمگین است و در سراسر جهان محبوبیت دارد.»

تا پیش از این اعلامیه رسمی و در حالیکه بازار بازی‌های ویدئویی‌ در حالت کلی بدون نوسان بوده است، سهام سگا سامی که مجموعه بازی‌های اکشن «سونیک خارپشت» را ارائه می‌دهد، با ۴.۲ درصد کاهش روبرو بوده است و این شرکت ژاپنی از سوی سهامداران تحت فشار بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شرکت راویو با بیش از ۵۰۰ کارمند، در سال ۲۰۲۲ درآمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو و سود خالص بالغ بر ۳۰ میلیون یورو داشت. شرکت راویو بازی کودکانه پرندگان خشمگین را در سال ۲۰۰۹ راه اندازی کرد و به سرعت به یکی از محبوب ترین بازی‌ها در اپ استور تبدیل شد.

در سال ۲۰۱۶ نیز فیلم «پرندگان خشمگین» محصول شرکت «سونی اینترتینمنت» به موفقیت بزرگی دست یافت و به فروش جهانی ۳۱۸ میلیون یورویی دست یافت. علاوه بر این، شرکت راویو شهربازی‌های پرندگان خشمگین را در چندین کشور مدیریت می‌کند و کتاب‌های کودکان درباره این پرندگان معروف را به ده‌ها زبان به چاپ رسانده است.

با این حال، پس از سال‌ها موفقیت مرتبط با بازی‌های موبایلی پرندگان خشمگین، راویو در سال ۲۰۱۵ با مشکل مواجه شد و یک سوم کارکنان خود را اخراج کرد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

خرید «راویو اینترتینمنت» احتمالا توسعه بخش بازی‌های موبایلی را برای «سگا سامی» آسان‌تر می‌کند، اما فقدان محصولات پرفروش به‌جز بازی «پرندگان خشمگین» چیزی نیست که سرمایه‌گذاران را از آینده مطمئن نگه دارد.

«راویو» در ماه ژانویه پیشنهاد خریدی به ارزش ۶۸۳ میلیون یورو از شرکت اسرائیلی «پلی‌تیکا / Playtika» دریافت کرده بود، اما مذاکرات در این رابطه بدون حصول نتیجه در ماه گذشته متوقف شد.

هلدینگ «سگا سامی / Sega Sammy» که از ادغام شرکت سگا و شرکت سامی در سال ۲۰۰۴ بوجود آمده است امیدوار است که معامله خرید راویو را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نهایی کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگترین مزرعه و کارخانه تولید حشرات خوراکی با صدها میلیون یورو در فرانسه توسعه پیدا می‌کند

کشف صندل‌های زنانه بیزانسی ۱۵۰۰ ساله در ترکیه با پیام : «خانم به زیبایی و در شادی بپوش»

نظرسنجی: بیشتر نوجوانان می‌گویند بدون موبایل احساس بهتری دارند اما همچنان آن‌را کنار نمی‌گذارند