دست‌کم سه جنگجوی داعش در حمله نیروهای آمریکا به شمال سوریه کشته شدند

U.S. Army Soldiers
U.S. Army Soldiers Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هدف این حمله یکی از رهبران ارشد داعش بوده که «مسئول برنامه‌ریزی حملات تروریستی این گروه در اروپا و خاورمیانه» توصیف می‌شود.

آگهی

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) اعلام کرد که نیروهایش در بامداد دوشنبه ۱۷ آوریل، حمله‌ای را با بالگرد در نواحی شمالی سوریه انجام داده‌اند.

هدف این حمله یکی از رهبران ارشد داعش بوده که «مسئول برنامه‌ریزی حملات تروریستی این گروه در اروپا و خاورمیانه» توصیف می‌شود.

بر اساس بیانیه سنتکام «این حمله منجر به مرگ احتمالی فرد مورد نظر، همچنین دو فرد مسلح دیگر شده است».

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در توضیح عملیات امروز، تنها اعلام کرد که هیچ سرباز آمریکایی و هیچ هلیکوپتری آسیب ندیده و سنتکام معتقد است که هیچ غیرنظامی نیز کشته یا زخمی نشده است.

سخنگوی این مرکز همچنین گفت که جزئیات بیشتر دربارۀ این عملیات، به‌زودی منتشر خواهد شد.

کلاه سفیدهای سوریه، یک گروه دفاع غیرنظامیِ فعال در مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه نیز اعلام کردند که پس از وقوع این حمله، دو مجروح را به یک بیمارستان محلی منتقل کردند؛ مقامات منطقه بعداً گفتند که هر دو مجروح جان باخته‌اند.

کلاه سفیدها تایید کردند که فرد سومی نیز در هنگام فرود نیروهای آمریکایی در منطقه، کشته شده است.

آغاز عملیات از پایگاهی در کوبانی

ائتلاف «نیروهای دموکراتیک سوریه» به رهبری کردها که با آمریکا در عملیات ضدداعش در شمال‌شرق سوریه مشارکت دارند نیز اعلام کردند که این عملیات، از پایگاهی در کوبانی آغاز شده است.

به گفتۀ آنها در جریان این عملیات، منطقه‌ای در نزدیکی ترکیه هدف گرفته شده که «یک سایت نظامی متعلق به مخالفان مسلح تحت حمایت ترکیه» قرار داشته است.

پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ میلادی «دولت اسلامی عراق و شام» کنترل بخش بزرگی از خاک سوریه و عراق را به دست گرفت، نیروهای بین‌المللی به رهبری ایالات متحده با همکاری ائتلافی از جنگجویان محلیِ عمدتا کرد، عملیاتی مشترک را برای عقب راندن داعشی‌ها آغاز کردند.

به این ترتیب این گروه تا دسامبر همان سال حدود ۹۵ درصد از زمین‌هایی را که در اوج قدرت خود تصاحب کرده بود، از جمله موصل در عراق و رقه در سوریه را از دست داد.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام با اشاره به حمله بامداد دوشنبه گفت: «گرچه داعش ضعیف شده اما همچنان قادر به انجام حملاتی در منطقه است و همچنان مایل است حملاتی فراتر از خاورمیانه نیز انجام دهد. به همین دلیل ما به مبارزه بی‌امان خود با داعش ادامه خواهیم داد.»

یک روز پیش از این، دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن اعلام کرده بود که در حمله‌ای که اخیرا داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته، دست‌کم ۳۶ نفر کشته شدند که از این تعداد، ۱۹ نفر غیرنظامی و ۱۷ نفر عضو یک گروه شبه‌نظامی وفادار به دولت سوریه بودند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین به حمله‌ای دیگر در شرق سوریه اشاره کرد که در جریان آن پنج چوپان کشته و دو چوپان دیگر توسط جنگجویان داعش ربوده شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر کشور فرانسه: «تروریسم اسلام‌گرای سنی» اصلی‌ترین خطر برای اروپاست

اردوغان: رهبر داعش را در سوریه کشتیم

سنتکام: قایق سپاه پاسداران هنگام عبور ناوهای آمریکایی از تنگه هرمز «اقدام خطرناک» انجام داد