تصادف جاده‌ای در نزدیکی مرز یونان و ترکیه؛ پنج مهاجر جان باختند

کشتی پلیس یونان در نزدیکی مرز ترکیه
کشتی پلیس یونان در نزدیکی مرز ترکیه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هزاران مهاجر به طور معمول تلاش می‌کنند با عبور از مرزهای موجود خود را از ترکیه به یونان برسانند تا بلکه از آنجا راه سفر پرمخاطره خود به اروپای غربی یا شمالی را هموار کنند.

آگهی

پلیس یونان روز پنجشنبه از کشته شدن دست کم پنج مهاجر در جریان یک تصادف جاده‌ای در منطقه اوروس در نزیکی مرز یونان و ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این حادثه علاوه بر جان باختن پنج مهاجر که هویت آنها اعلام نشده، یک شهروند یونانی نیز کشته شده است.

بر اساس این گزارش حادثه زمانی روی داد که خودرویی حامل ۱۰ مهاجر برای روبرو نشدن با ایستگاه بازرسی پلیس با سرعت زیاد در خلاف جهت یک جاده حرکت کرد و پس از برخورد با خوردویی دیگر سرنگون شد.

بنا به گزارش پلیس یونان، راننده خودرویی که مسیر درست جاده را طی می‌کرد یک شهروند ۴۶ ساله یونانی بود که در این تصادف در دم جام باخت.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که راننده خودرو حامل مهاجران به همراه پنج مهاجر دیگر در این حادثه به شدت مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هزاران مهاجر به طور معمول تلاش می‌کنند با عبور از مرزهای موجود خود را از ترکیه به یونان برسانند تا بلکه از آنجا راه سفر پرمخاطره خود به اروپای غربی یا شمالی را هموار کنند.

شمار زیادی از مهاجران پس از تقویت گشت‌‌زنی‌ها در دریای اژه و دشواری رسیدن به جزایر یونانی تلاش می‌کنند با عبور از رودخانه اوروس خود را به یونان برسانند و سپس به‌طور غیرقانونی توسط قاچاقچیان با وسایل نقلیه به دیگر نقاط این کشور منتقل شوند.

مقصد بعدی مهاجرانی که پس از ورود به یونان توسط قاچاقچیان بدون ثبت نام به عنوان پناهجو جابجا می‌شوند، ایتالیا یا کشورهای اروپای مرکزی است.

قاچاقچیان انسان که در خاک یونان این مسیر را برای مشتریان خد هموار می‌کنند از هر فرد پناهجو ۲ تا ۷ هزار یورو مطالبه می‌کنند.

باندهای قاچاق در دو سوی مرزهای ترکیه و ترکیه معمولاً از رانندگان کم‌ تجربه برای جابجایی پناهجویان استفاده می‌کنند.

این مسئله سبب شده تا شمار تصادف‌های جاده‌ای مرتبط با وسائل نقلیه حامل مهاجران در این منطقه طی سال‌های اخیر افزایش یابد.

نخست وزیر محافظه کار یونان در تلاش برای کاستن هر چه بیشتر از ورود مهاجران به کشورش به تازگی خواستار افزایش طول دیوار حائل و جداکننده مرز میان یونان و ترکیه به ۳۵ کیلومتر دیگر شده است؛ حال آنکه دیوارکشی موجود در حال حاضر ۳۷.۵ کیلومتر طول دارد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ممنوعیت ورود به کمپ؛ پناهجویان ایزدی مقیم یونان دو هفته است در خیابان می خوابند

روایت تکان‌دهنده مهاجران از فاجعه غرق شدن لنج؛ «تلاش نافرجام گارد ساحلی یونان حادثه را رقم زد»

انتخابات یونان؛ مردم برای دومین بار در دوماه گذشته پای صندوق‌های رای رفتند