باشگاه فوتبالی در تونس به دلیل مهاجرت بازیکنانش به اروپا منحل شد

عکس تزیینی است
عکس تزیینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رییس باشگاه فوتبالی در تونس رو سه‌شنبه اعلام کرد که این باشگاه فوتبال در دسته چهارم مسابقات قهرمانی این کشور پس از مهاجرت غیرقانونی حدود ۳۰ نفر از بازیکنانش به اروپا، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است.

آگهی

رییس باشگاه فوتبالی در تونس رو سه‌شنبه اعلام کرد که این باشگاه فوتبال در دسته چهارم مسابقات قهرمانی این کشور پس از مهاجرت غیرقانونی حدود ۳۰ نفر از بازیکنانش به اروپا، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده است. 

جمیل مفتاحی، رییس این باشگاه به خبرگزاری فرانسه گفت که طی سه سال گذشته، ۳۲ بازیکن این باشگاه غیرحرفه‌ای در شهر «غاردیمائو» به طور غیرقانونی به اروپا مهاجرت کرده‌اند. او ادامه داد: «۲۰ روز پیش فعالیت این باشگاه را متوقف و مسابقات را به حالت تعلیق درآوردیم.»

این مسئول علت این تعلیق را «کمبود منابع مالی» باشگاه و بازیکنان عنوان کرد. او ادامه داد: «ما نمی‌توانیم تجهیزات از جمله پیراهن و کفش ورزشی بخریم و بازیکنان از یارانه مالی بی‌بهره‌اند.»

به گفته او، بیشتر بازیکنان ۱۷ تا ۲۲ ساله بوده‌اند که «یا از طریق دریا یا با رفتن به صربستان و سپس به طور غیرقانونی با عبور از مرزها، خود را به اروپا رسانده‌اند.» صربستان تا همین اواخر برای ورود تونسی‌ها روادید را لغو کرده بود. 

مفتاحی ادامه داد: «تعلیق فعالیت باشگاه تا زمانی که به همراه فدراسیون فوتبال تونس راه‌حلی پیدا کنیم، ادامه خواهد داشت.»

غاردیمائو، شهری مرزی با کشور الجزایر است که در شمال غربی تونس واقع شده است. این شهر، منطقه‌ای حاشیه‌نشین است که به شدت به کشاورزی متکی است.

در سال‌های اخیر مهاجرت غیرقانونی ورزشکاران تونسی به طور فزاینده‌ای بیشتر شده است. 

اواسط فوریه، باشگاهی دیگر در «رجیشه» اعلام کرد که دروازه‌بان جایگزینش، خلیل زائولی ۱۹ ساله به دلیل «مشکلات مالی باشگاه» به طور غیرقانونی به ایتالیا مهاجرت کرده است. 

بخش ساحلی تونس کمتر از ۱۵۰ کیلومتر با جزیره ایتالیایی لامپدوسا فاصله دارد. این جزیره عمدتا شاهد تلاش مهاجران عمدتا از کشورهای جنوب صحرای آفریقا برای ورود به ایتالیا است. 

در سال‌های اخیر، در مواجهه با وضعیت اقتصادی و اجتماعی که پس از کودتای قیس سعید، رییس جمهوری این کشور وخیم‌تر شده، هزاران تونسی به طور غیرقانونی کشورشان را از طریق دریا ترک کرده‌اند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته وزارت کشور ایتالیا بیش از ۱۴ هزار مهاجر از ابتدای سال جاری وارد ایتالیا شده‌اند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته کمی بیش از ۵۳۰۰ نفر و در سال ۲۰۲۱، ۴۳۰۰ نفر بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند

واکنش عفو بین‌الملل به لایحه «ترامپی» دولت استرالیا؛ آیا سفر و مهاجرت ایرانیان ممنوع می‌شود؟