اوکراین: روسیه در باهموت به تاکتیک‌های «زمین سوخته» از سوریه روی آورده است

جنگ اوکراین
جنگ اوکراین Copyright LIBKOS/Copyright 2023 The AP. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیروهای روسیه روز دوشنبه حملات خود را به شماری از شهرهای شرق اوکراین شدت بخشیدند. کی‌یف گفت که روس‌ها مواضع اوکراین را در اطراف شهر باهموت در منطقه شرقی دونتسک را گلوله‌باران کردند. حملات هوایی به این شهر و دیگر شهرهای آن منطقه نیز گزارش شده است.

آگهی

نیروهای روسیه روز دوشنبه حملات خود را به شماری از شهرهای شرق اوکراین شدت بخشیدند. کی‌یف گفت که روس‌ها مواضع اوکراین را در اطراف شهر باهموت در منطقه شرقی دونتسک گلوله‌باران کردند. حملات هوایی به این شهر و دیگر شهرهای آن منطقه نیز گزارش شده است.

ژنرال الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین درباره باهموت گفت: «دشمن به تاکتیک‌های معروف به زمین سوخته [یک استراتژی نظامی به معنی از بین بردن تمامی منابع در دسترس نیروی دشمن است] از سوریه روی آورده است. با حملات هوایی و آتش توپخانه ساختمان‌ها و مواضع را ویران می‌کند.»

شهر باهموت در لبه مرزی بخش‌هایی از قلمرو تحت کنترل روسیه در دونتسک، طی ماه‌های اخیر کانون اصلی درگیری نظامی روسیه و اوکراین بوده است. 

رئیس بخش تحت کنترل دونتسک گفت که نیروهای روس اکنون ۷۵ درصد از شهر را در اختیار دارند.

این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که اوکراین به‌دلیل افشای اسناد ایالات متحده مجبور به اصلاح برخی از برنامه‌های نظامی شده است.

مقامات آمریکایی در تلاش برای ردیابی منبع افشای ده‌ها سند محرمانه هستند. این اسناد مجموعه‌ای از موضوعات از جمله اطلاعات درباره درگیری اوکراین را شرح می‌دهند.

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین، در پاسخ به سوالی درباره افشای شماری از اسناد محرمانه پنتاگون گفت که برنامه‌های استراتژیک کی‌یف بدون تغییر باقی مانده است اما تاکتیک‌های خاص همیشه در معرض تغییر هستند.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین به رویترز گفت: «دایره افرادی اطلاعات دارند بسیار محدود است.»

برخی از کارشناسان امنیت ملی و مقامات آمریکایی می‌گویند گمان می‌برند که فاش کننده ممکن است آمریکایی باشد اما آن‌ها شک به افراد طرفدار روسیه را رد نمی‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر واگنر: مسکو قول تحویل مهمات درخواستی را برای ادامه نبرد در باهموت داده است

«سربریدن اسیر اوکراینی»؛ کی‌یف:‌ روسیه از داعش بدتر است؛ مسکو: «اصالت» ویدئو بررسی شود

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم