معاون وزیر خارجه اوکراین با سفر به هند از «متحد دیرین روسیه» درخواست کمک‌های بشردوستانه می‌کند

امینه جاپارووا، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین
امینه جاپارووا، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین Copyright AP Photo
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش روزنامه هیندو، امینه جاپارووا، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین در سفر آتی خود به هند از این کشور درخواست خواهد کرد تا به اوکراین کمک بشردوستانه کند و تجهیزات لازم برای بازسازی زیرساخت‌های انرژی أسیب‌دیده در جریان تهاجم نظامی روسیه را در اختیار کی‌یف بگذارد.

آگهی

به گزارش روزنامه هیندو، امینه جپارووا، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین در سفر آتی خود به هند از این کشور درخواست خواهد کرد تا به اوکراین کمک بشردوستانه کند و تجهیزات لازم برای بازسازی زیرساخت‌های انرژی أسیب‌دیده در جریان تهاجم نظامی روسیه را در اختیار کی‌یف بگذارد.  

بنا بر اعلام وزارت خارجه هند، این مقام وزارت خارجه اوکراین روز یکشنبه در سفری چهار روزه وارد هند می‌شود. وی قرار است در این سفر راجع به وضعیت اوکراین و مسائل جهانی با مقامات هندی به گفتگو بپردازد.

هند که امسال ریاست گروه ۲۰ (۲۰ قدرت برتر اقتصادی دنیا) را بر عهده دارد، نه تنها از مقصر دانستن روسیه، متحد دیرین خود برای تهاجم نظامی به اوکراین خودداری می‌کند، بلکه ضمن افزایش میزان خرید نفت از مسکو به دنبال راه حلی دیپلماتیک برای حل و فصل درگیری بین روسیه و اوکراین است.

روزنامه هیندو در گزارش خود می‌نویسد: «اوکراین از هند از جمله در زمینه‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و تجهیزات انرژی در جهت بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده خود در طول جنگ درخواست کمک بشردوستانه بیشتر خواهد کرد.»

دیدار امینه جپارووا از هند، نخستین سفر یکی از مقامات کی‌یف به این کشور از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین است. به گزارش روزنامه هیندو این دیدار می‌تواند به منزله درخواست اوکراین از هند برای ارسال «پیامی نیرومند برای صلح» به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه باشد. آقای پوتین قرار است در ماه ژوئیه برای شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای به هند سفر کند. وی همچنین در ماه سپتامبر برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ مجددا عازم هند خواهد بود.

به گزارش این روزنامه، خانم جپارووا در سفر خود قرار است فرمول ۱۰ ماده‌ای صلح ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را به مقامات هندی ارائه کند و از آن‌ها بخواهد تا در ایجاد اجماعی بین‌المللی به نفع اوکراین با این کشور هم‌پیمان شوند. 

به گزارش روزنامه هندو، اوکراین بسیار مشتاق است تا برای شرکت در اجلاس گروه بیست دعوت شده و با این کار فرصتی برای آقای زلنسکی برای سخنرانی در این اجلاس و پیشاروی رهبران قدرت‌های اقتصادی جهان فراهم شود.

انتظار می‌رود که خانم جپارووا از نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای بازدید از کی‌یف دعوت به عمل آورد. 

شورای امور جهانی هند، اندیشکده‌ای مستقر در دهلی در توئیتر خود اعلام کرد که روز پنجشنبه میزبان خانم جپارووا خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امتحانات ۷ بار لغو شد؛ مشکلات دانشجویان خارجی که در اوکراین تحصیل می‌کردند

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد؛ اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

رویترز: روسیه برای دریافت پول نفت‌های فروخته شده‌اش دچار مشکل شده است