ژاپن برای دفن جوجه‌هایی که به دلیل ابتلا به آنفولانزای پرندگان معدوم شده‌اند، زمین کم آورده است

ژاپن در حال معدوم جوجه‌های مبتلا به آنفولانزای پرندگان است
ژاپن در حال معدوم جوجه‌های مبتلا به آنفولانزای پرندگان است Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همه ۲۶ استان ژاپن اخیرا شیوع آنفولانزای پرندگان را گزارش کرده‌‌اند. این در حالی است که مقامات محلی و مزارع معمولا برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، حیوانات مبتلا را معدوم و دفن می‌کنند. اما حالا به دلیل کمبود زمین، این تلاش‌ها متوقف شده است.

آگهی

ژاپن جوجه‌های زیادی را به دلیل آنفولانزا پرندگان از دست داده و حالا زمین برای دفن آنها رو به پایان است. شبکه دولتی «ان‌اچ‌کی» ژاپن گزارش داد که ۱۶ استان از ۲۶ استان این کشور زمین کافی برای دفع این پرندگان معدوم شده در اختیار ندارند. 

همه ۲۶ استان ژاپن اخیرا شیوع آنفولانزای پرندگان را گزارش کرده‌‌اند. به گزارش این شبکه، این در حالی است که مقامات محلی و مزارع معمولا برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس، حیوانات مبتلا را معدوم و دفن می‌کنند. اما حالا به دلیل کمبود زمین، این تلاش‌ها متوقف شده است. 

ژاپن در ماه‌های اخیر با شیوع بی‌سابقه آنفولانزای پرندگان دست و پنجه نرم کرده که باعث کاهش عرضه مرغ در این کشور شده و قیمت تخم مرغ را افزایش داده است. 

شبکه دولتی «ان‌اچ‌کی» گزارش داد که بیش از ۱۷ میلیون جوجه در این فصل معدوم شده‌اند که بالاترین رقم ثبت شده تاکنون بوده است. ژاپن قبلا در سال مالی ۲۰۲۰ نزدیک به ۹.۹ میلیون جوجه را به دلیل بحران دیگر آنفولانزای پرندگان معدوم کرده بود که آخرین رکورد هم مربوط به همان سال می‌شود. 

در گزارشی که این ماه منتشر شده، رابوبانک اعلام کرد که به دلیل تاثیر آنفولانزای پرندگان در سراسر کشورها و هزینه‌های بالاتر خوراک مرغ‌ها، قیمت جهانی تخم مرغ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به سطوح بالای تاریخی رسیده است. 

طبق این گزارش، بین اواسط سال ۲۰۲۰ تا اواسط ۲۰۲۲، قیمت جهانی خوراک مرغ دو برابر شده که عمدتا به دلیل پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین بوده است. 

نایر دیرک مولدر، تحلیلگر ارشد رابوبانک گفت: «در حال حاضر، قیمت‌ها در سطح جهانی ۲.۵ برابر بیشتر از سال پایه ۲۰۰۷ است و نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.»

بر اساس گزارش رابوبانک، در ژاپن، قیمت تخم مرغ در ماه گذشته به ۲۳۵ ین (۱.۸ دلار) به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته رسید. 

در این گزارش آمده است که «قیمت‌ها در بسیاری از بازارهای دیگر از جمله در تایلند، فیلیپین، اسرائیل، نیوزیلند، نیجریه، کنیا، برزیل، مکزیک و آرژانتین به بالاترین حد تاریخی خود رسیده‌اند.» بر این اساس هم انتظار نمی‌رود وضعیت امسال خیلی بهبود یابد. 

به گفته مولدر، در حالی که کشورهایی مانند ژاپن و ایالات متحده ممکن است قبلا اوج قیمت را تجربه کرده باشند، اما انتظار می‌رود که قیمت‌ها در طول سال ۲۰۲۳ نسبتا بالا باقی بماند. این موضوع به خصوص در بازارهایی که به شدت تحت تاثیر آنفولانزای پرندگان، هزینه‌های بالاتر و تغییرات نظارتی هستند بیشتر است. 

در سایر بازارها مقداری کاهش قیمت وجود خواهد داشت، اما قیمت‌ها به سطح قبل از ۲۰۲۱ برنخواهد گشت، چرا که هزینه‌های بالای تولید باعث افزایش قیمت‌ها شده است. 

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، آنفولانزای پرندگان ناشی از عفونت‌هایی است که به طور طبیعی در میان پرندگان وحشی رخ می‌دهد. پرندگان آلوده می‌توانند ویروس را از طریق بزاق و سایر ترشحات بدنشان به حیوانات دیگر منتقل کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه کشور صربستان، بوسنی، کرواسی برای مبارزه با تب خوکی آفریقایی درخواست کمک کردند

شیوع آنفولانزای پرندگان در استان شرقی انگلستان

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد