افزایش تنش بین مسکو و واشنگتن، روسیه سفیر آمریکا را احضار کرد

سفارت آمریکا در مسکو
سفارت آمریکا در مسکو Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت امور خارجه روسیه ضمن اعتراض به آنچه «دخالت‌های آمریکا در امور داخلی روسیه و همچنین مداخله در جنگ اوکراین» خوانده، از نماینده واشنگتن خواست تا هرچه سریعتر نیروهای خود و ناتو را از اوکراین خارج کند.

آگهی

در واکنش به سفر جو بایدن به کی‌یف، روسیه سفیر آمریکا در مسکو را احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به آنچه «رویکرد مداخله جویانه» ایالات متحده نامیده ابراز کرد. 

در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص منتشر کرده آمده است که لین ام تریسی، سفیر آمریکا به این وزارتخانه فرخوانده شده و اعتراض دولت روسیه نسبت به اقدامات واشنگتن به اطلاع نماینده آمریکا در این کشور رسیده است. 

همچنین در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده این اقدام روز سه‌شنبه ۲۱ فوریه انجام و نماینده آمریکا در این کشور به دلیل «دخالت فزاینده واشنگتن در خصوص مسئله اوکراین» احضار شده است.  در بخش دیگر این بیانیه همچنین آمده است که آمریکا باید هرچه سریعتر نیروهای خود و ناتو را از خاک اوکراین خارج کند. 

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که روز دوشنبه، جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده و فوق امنیتی وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد. البته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن به رسانه‌های آمریکایی گفته که پیش از انجام این سفر، موضوع به اطلاع کرملین رسیده بوده است. 

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده که مسکو در خصوص انفجار در خط لوله نورد استریم هم از نماینده آمریکا توضیح خواسته و تاکید کرده که واشنگتن باید در خصوص علت وقوع این حادثه پاسخگو باشد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در آستانه یک سالگی حمله روسیه به اوکراین، جو بایدن برای نخستین بار از زمان انتخاب به عنوان رئيس جمهوری آمریکا وارد کی‌یف شد و بار دیگر مراتب همراهی خود و دولتش را با اوکراین در جنگ با روسیه ابراز داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلینکن و لاوروف در حاشیه نشست گروه ۲۰ همکلام شدند

ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه: روسیه مشارکت خود در «پیمان استارت نو» را تعلیق می‌کند

سفر فوق امنیتی بایدن به کی‌یف چگونه و از چه مسیری انجام شد؟ آیا مسکو از قبل مطلع شده بود؟