پاسخ وزیر اقتصاد به چرایی گرانی ارز، پراید و گوشت؛ «برای این سوال آماده نیستم، بعدا بپرسید»

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر اقتصاد دولت ابراهیم رئیسی می‌گوید آمادگی پاسخ به پرسش در خصوص گرانی قیمت ارز، خودرو و گوشت را ندارد و از خبرنگار خواست در جلسه بعدی سوالش را از او بپرسد.

آگهی

وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی در یک نشست خبری و در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره افزایش قیمت ارز، خودرو و مواد غذایی در کشور گفت آمادگی پاسخ به این سوال را ندارد. 

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت ابراهیم رئيسی روز سه‌شنبه در یک نشست خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد و از آنچه او «پیشرفت‌های اقتصادی دولت» نامید، سخن گفت. در این نشست، یکی از خبرنگاران از او درباره دلار ۵۰ هزار تومانی، پراید ۳۰۰ میلیونی و گوشت چند صد هزار تومانی پرسید و از او گفت که دولت چه برنامه‌ای برای حل این چالش‌ها دارد. خاندوزی اما از خبرنگار خواست که سوال خود را در نشست خبری آینده از وزیر بپرسد چرا که برای پاسخ به این سوال آماده نبوده است. 

آقای خاندوزی همچنین در ادامه گفت: « برخی تحلیل‌های اقتصادی که در فضای شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، درست نیست. من در نشست بعدی داده‌هایی را ارائه خواهم داد که این مسئله را نشان خواهد داد. من برای این سوال آماده نبودم و این طلب شما.»

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود مسئله افزایش قیمت دلار در بازار ایران را مرتبط با کانال‌های تلگرامی دانست و مدعی شد که «بدخواهان» باعث افزایش قیمت ارز شده‌اند. او همچنین در ادامه افزود: ««کانال‌های تلگرامی و کانال‌های قماری عددهایی ساختند که با واقعیت کشور تناسبی نداشت و موجب برخی رفتارها در داخل شد. بدخواهان ملت ایران با هراس‌آفرینی و القای انتظارات تورمی باعث افزایش قیمت ارز شدند.»

اظهارات وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی در حالی مطرح می‌شود که قیمت دلار از ۵۰ هزار تومان هم عبور کرده و به بالاترین قیمت خود در تاریخ ایران رسیده است. 

او همچنین از رسانه‌ها خواست تا به دولت کمک کنند بر آنچه او «موج‌آفرینی انتظارات تورمی» خواند غلبه کنند. 

در هفته‌های اخیر روند افزایش قیمت‌ها در ایران شدت گرفته و علاوه بر ارز، قیمت خودرو و حتی مواد غذایی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. روز گذشته روزنامه سازندگی به دلیل انتشار مطلبی با تیتر «طغیان گوشت» از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد. این روزنامه در گزارش خود نوشته بود که قیمت گوشت در قصابی‌ها به شدت بالا رفته و به مرز کیلویی ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقام‌های دولت رئيسی اما این گزارش‌ها را تکذیب و مدعی هستند که قیمت واقعی اقلام مختلف مواد غذایی، خودرو و همچنین ارز این اندازه نیست و مسئولیت این ماجرا را برعهده برخی رسانه‌ها می‌اندازند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش ۱۰۰ درصدی دلار در ۱۱ ماه؛ ادامه پرواز تاریخی ارز و طلا بی‌اعتنا به خط و نشان‌های دولت

ادامه رکوردشکنی‌ها در بازار ارز ایران؛ رونمایی از یوروی نیم میلیون ریالی

پس لرزه‌های یک قطعنامه؛ ثبت قیمت‌های بی سابقه در بازار ارز و طلای ایران