شلیک دو موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ؛ تبدیل اقیانوس آرام به «محدوده آتش»

پرتاب موشکی کره شمالی
پرتاب موشکی کره شمالی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کره جنوبی می‌گوید پیونگ یانگ در آزمایش جدید خود دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرده است.

آگهی

کره شمالی در واکنش به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، روز دوشنبه دو موشک بالستیک ناشناس را شلیک کرد. پیوینگ یانگ مدعی است که این موشک‌ها قادر به انجام حمله هسته‌ای تاکتیکی هستند و می‌توانند کل پایگاه‌های هوایی دشمن را در منطقه از بین ببرند.

این دومین پرتاب تسلیحاتی کره شمالی ۴۸ ساعت پس از شلیک یکی از قوی‌ترین موشک‌های بالستیک قاره پیما از سوی این کشور است. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی  در بیانیه‌ای ضمن اعلام شلیک این موشک‌ها تاکید کرد که آمریکا و کره جنوبی مسئول وضعیت وخیم امنیتی در شبه‌جزیره کره هستند. در این بیانیه همچنین مطابق معمول مقام‌های کره شمالی، همسایه جنوبی و ایالات متحده را تهدید کرده‌اند که در صورت لزوم از این موشک‌ها برای نابودی دشمنان خود استفاده خواهند کرد. 

ارتش کره جنوبی نیز پرتاب این موشک‌ها را تایید و اعلام کرد که دو موشک بالستیکِ کوتاه برد، صبح روز دوشنبه با طول برد ۳۹۰ و ۳۴۰ کیلومتر از سوی پیونگ یانگ شلیک شده‌اند. این نهاد همچنین اقدام کره شمالی را یک تحریک جدی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره خواند و از این کشور خواست فورا به این روند پایان دهد.

در همین حال، کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی هشدار داد که پیونگ یانگ، از نزدیک اقدامات واشنگتن و سئول و همکاری‌های این دو کشور علیه کره شمالی را مد نظر دارد و اگر پیونگ یانگ این اقدامات را به عنوان تهدید قلمداد کند، دست به اقدام متقابل خواهد زد. 

«آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، هم پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی را محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست تا از چنین «اقدامات تحریک آمیز» دست بردارد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کارشناسان نظامی می‌گویند استفاده از موشک‌های کوتاه‌برد نشان داد که کره شمالی عملا می‌تواند پایگاه‌های آمریکا و مرکز فرماندهی کره جنوبی را در اقیانوس آرام هدف قرار دهد.

پرتاب تسلیحات کره شمالی در آستانه مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی صورت می‌گیرد. رزمایشی که هدف آن بهبود واکنش در مقابل حمله احتمالی هسته‌ای پیونگ یانگ اعلام شده است. کره شمالی هفته گذشته به شدت برگزاری این رزمایش را محکوم کرده و آن‌را اقدام مشترک سئول و واشنگتن برای آماده‌سازی جنگ خوانده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروه هفت شلیک موشک کره شمالی «با قابلیت رسیدن به آمریکا» را محکوم کرد

کره شمالی بیشترین تعداد موشک‌های هسته‌ای خود را در یک رژه شبانه به نمایش گذاشت

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد