آمریکا پس از پرتاب موشک از سوی کره شمالی رزمایش هوایی مشترک با متحدان آسیایی خود برگزار کرد

رزمایش آمریکا با ژاپن و کره جنوبی
رزمایش آمریکا با ژاپن و کره جنوبی Copyright AP/AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز پس از شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۵ از سوی کره شمالی، ایالات متحده رزمایش مشترک جداگانه با کره جنوبی و ژاپن را با نمایش بمب‌افکن‌های استراتژیک برگزار کرد.

آگهی

یک روز پس از شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۵ از سوی کره شمالی، ایالات متحده رزمایش مشترک جداگانه با کره جنوبی و ژاپن را با نمایش بمب‌افکن‌های استراتژیک برگزار کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت: «در این رزمایش جنگنده‌های کره‌ای اف-۳۵ ای (F-35A) و اف-۱۵ کی (F-15K) و جنگنده‌های اف-۱۶ (F-16) ایالات متحده بمب‌افکن‌های آمریکایی بی-۱ بی (B-1B) را اسکورت کردند.»

وی تاکید کرد که این موضوع توانایی دفاعی و وضعیت آمادگی متحدان را به نمایش گذاشت.

ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش قابلیت عملیات ترکیبی را تقویت کرد و بر تعهد آهنین ایالات متحده به دفاع از شبه جزیره کره و اجرای بازدارندگی گسترده تاکید کرد.

وزارت دفاع ژاپن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور با بمب‌افکن‌های بی-یک و اف-۱۶ نیروهای مسلح ایالات متحده بر فراز دریای ژاپن در رزمایش تاکتیکی شرکت کرد. این نهاد تاکید کرد که فضای امنیتی پس از شلیک آخرین موشک کره شمالی «به‌طور فزاینده‌ای شدید» شده است.

این موشک در منطقه انحصاری-اقتصادی ژاپن فرود آمد.

این مانور در حالی برگزار شد که کره شمالی در همین روز اعلام کرد که آخرین آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما برای تقویت بیشتر ظرفیت حمله هسته‌ای «کشنده» علیه رقبای خود بوده است. این کشور تهدید کرده است که در پاسخ به رزمایش نظامی بین ایالات متخده و کره جنوبی اقدامات قدرتمند بیشتری انجام دهد.

خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی اعلام کرد که شلیک موشک هواسونگ-۱۵ به طور ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به دستور مستقیم کیم سازماندهی شده بود.

این رسانه اعلام کرد که موشک هواسونگ-۱۵ به مدت یک ساعت و شش دقیقه و ۵۵ ثانیه به ارتفاع ۵ هزار و ۷۶۸ کیلومتر پرواز و سپس به منطقه از پیش تعیین شده در آب‌های آزاد سقوط کرد.

کره شمالی نخستین بار در سال ۲۰۱۷ موشک هواسونگ-۱۵ را آزمایش کرد.

کیم یو جونگ، خواهر با نفوذ کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی در بیانیه‌ای کره جنوبی و ایالات متحده را متهم کرد که به‌طور علنی تلاش می‌کنند دست برتر نظامی و موقعیت غالب در شبه جزیره کره را به دست آوردند.

وی افزود: «ما هر حرکت دشمن را رصد می‌کنیم و در برابر هر حرکت خصمانه دشمن به مقابله متناسب، بسیار قدرتمند و قاطع دست خواهیم زد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه و ژاپن رزمایش هوایی مشترک برگزار می‌کنند

کره شمالی پس از رزمایش مشترک سئول و واشنگتن ۴ موشک شلیک کرد؛ اتحادیه اروپا محکوم کرد

جنگ دو کره؛ چگونه آمریکا به فکر پرتاب بمب اتم روی کره شمالی افتاد؟