دولت آمریکا گروه ویژه‌ای را مامور رسیدگی به ماجرای اشیای ناشناس کرد

پلیس فدرال آمریکا در جریان عملیات شناسایی و انهدام بالن چینی
پلیس فدرال آمریکا در جریان عملیات شناسایی و انهدام بالن چینی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«می‌دانیم که سوالات و نگرانی‌هایی در این مورد وجود داشته، اما باید تاکید کنیم که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه این اشیا از جهانی دیگر آمده باشند و یا جنبه فرازمینی دارند وجود ندارد.»

آگهی

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، طی یک نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد که از زمان تهاجم اخیر بالن چینی به حریم هوایی آمریکا، دو کشور ایالات متحده و کانادا از طریق فرماندهی هوافضای آمریکای شمالی با دقت بیشتری راه‌های جلوگیری از تکرار این روند را مورد بررسی قرار داده‌اند. آقای کربی همچنین توضیح داد که افزایش قابلیت‌های راداری یکی از این برنامه‌ها است. 

این مقام کاخ سفید گفت که ردیابی و مشاهده اجسام کوچک از جمله مانند بالن چینی در رادار دشوار است. ضمن اینکه به بیان او اجسام غیرنظامی هم وجود دارند که حریم هوایی ایالات متحده برای اهداف علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

او همچنین در خصوص اشیای ناشناسی که آخر هفته سرنگون شد، گفت: «از آنجایی که ما نتوانستیم به طور قطعی این اشیای اخیر را ارزیابی کنیم با در نظر گرفتن امنیت و منافع خود و همچنین حفاظت از خود و البته با احتیاط فراوان واکنش نشان دادیم.» 

آقای کربی همچنین اضافه کرد که جو بایدن، از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی خود خواسته تا یک تیم سازمانی و تحقیقاتی برای مطالعه و تجزیه و تحلیل، پیامدها و خطرات امنیتی این اشیا و همچنین ردیابی و شناسایی آنها تشکیل و موضوع را مورد بررسی قرار دهد. 

این گروه که شامل آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، لوید آستین، وزیر دفاع و آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی است وظیفه دارد از گزارش‌ها و تحلیل‌های افراد حاضر در آن استفاده و اطلاعات مربوطه را میان دیگر اعضای گروه به اشتراک بگذارد. 

آقای کربی همچنین گفت که گزارش‌هایی هم در این رابطه به اعضای کنگره و مقام‌های محلی ارائه خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که هیچ یک از سه شی ناشناسی که اخیرا سرنگون شدند، تهدید برای مردم روی زمین نبوده، هیچ سینگال ارتباطی هم ارسال نمی‌کرد و همچنین قابلیت حمل سرنشین هم نداشته است. 

او تاکید کرد که هر سه ماموریت برای سرنگونی آنها به صورت موفقیت آمیزی به پایان رسیده و تلاش‌ها برای بازیابی اطلاعات مربوطه در حال انجام است. 

 کارین ژان، پیر، سخنگوی کاخ سفید پیش از صحبت‌های کربی در همان نشست مطبوعاتی تاکید کرد که اشیای تازه سرنگون شده هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه فرازمینی باشند نداشته‌اند. 

خانم ژان پیر در این خصوص گفت: «می‌دانیم که سوالات و نگرانی‌هایی در این مورد وجود داشته، اما باید تاکید کنیم که هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه این اشیا از جهانی دیگر آمده باشند و یا جنبه فرازمینی دارند وجود ندارد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

او همچنین در ادامه با خنده و شوخی در خصوص شایعاتی که در این رابطه در روزهای اخیر مطرح شده گفت: «می‌دانم که چیزهای زیادی در روزهای اخیر در این خصوص شنیده‌اید اما برای ما مهم بود که اینجا بگوییم که این شایعات صحت ندارند و مردم آمریکا باید مطمئن باشند که اصلا جنبه ماورایی و فرازمینی در این ماجرا وجود ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرنگونی «اشیای پرنده ناشناس» یکی پس از دیگری؛ در آسمان آمریکا و کانادا چه می‌گذرد؟

در مورد اشیاء مرموز ساقط شده در آمریکا و کانادا و سطح تهدیدات آن‌ها چه می‌دانیم؟

پنتاگون: تا کنون ۵۱۰ گزارش‌ درباره مشاهده اشیاء پرنده ناشناس جمع‌آوری شده است