سفر وزرای دارایی آلمان و فرانسه به آمریکا برای گفتگو در خصوص «یارانه سبز» جو بایدن

جو بایدن
جو بایدن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای اروپایی در این سفر تلاش می‌کنند دولت آمریکا را مجاب کنند تا معافیت‌هایی به شرکت‌های اروپایی تخصیص دهد تا در پرتو اجرای این برنامه، اتحادیه اروپا دچار لطمه نشود.

آگهی

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه و رابرت هاک، همتای آلمانی او از روز سه‌شنبه مذاکرات پرمخاطره‌ای را با مقام‌هایی آمریکایی در خصوص برنامه بلندپروازانه جو بایدن برای مقابله با تغییرات اقلیمی آغاز کردند. 

هدف این مذاکرات آن است که در خصوص تاثیر قانون کاهش تورم (IRA) بر صنعت اروپا و همچنین یارانه‌های سبزی که آمریکا می‌خواهد در پرتو این برنامه ارائه دهد، بحث و گفتگو صورت گیرد. همچنین کشورهای اروپایی به دنبال اخذ معافیت‌های مالیاتی هستند که از آسیب‌های احتمالی به اقتصاد اروپا جلوگیری شود. 

 آمریکا مایل است برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه‌ای، وابستگی به واردات چین را کاهش دهد اما اتحادیه اروپا نگران است یارانه‌هایی که دولت آمریکا برای این برنامه در نظر گرفته، باعث شود شرکت‌ها برای خروج از اروپا تشویق شوند. 

با این حال تاکنون کارگروه مشترکی که میان دو طرف برای این منظور تشکیل شده تاکنون نتوانسته به پیشرفت چندانی دست یابد. 

هایک روز دوشنبه پیش از آغاز مذاکرات در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران گفت: «این نشانه‌ای است از این که فرانسه و آلمان به عنوان دو اقتصاد بزرگ اروپا در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزرای اروپایی قرار است با برایان دیز، مشاور ارشد سیاست اقتصادی کاخ سفید و مایک پایل، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفتگو کند. همچنین ملاقات با جینا ریموندو، وزیر بازرگانی و جنت پلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در برنامه دیدارهای وزرای اروپایی تعریف شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا تنش بین صدراعظم و وزیر خارجه آلمان دولت ائتلافی را از هم می‌پاشد؟

گوترش بر سر اقلیم: بشریت یک انتخاب دارد: همکاری یا نابودی؛ ماکرون: آمریکا و چین سهم بیشتری بپردازند

افت فروش خودروهای برقی فولکس واگن؛ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودروهای بنزینی روی آوردند؟