برای اولین بار در تاریخ داور از جیب خود «کارت سفید» بیرون آورد

داور بازی در حین اعطای کارت سفید
داور بازی در حین اعطای کارت سفید Copyright Canal 11
Copyright Canal 11
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در جریان بازی فوتبال زنان دو تیم باشگاهی بنفبکا و اسپورتینگ لیسبون، داور بابت تشکر از کادر پزشکی دو تیم کارت بازی جوانمردانه را برای اولین بار در تاریخ فوتبال از جیب بیرون آورد.

آگهی

۲۱ ژانویه اتفاق جدیدی در فوتبال، محبوبترین ورزش جهان، ثبت شد و برای اولین بار در تاریخ، داور لیگ برتر زنان پرتغال کارت سفید را از جیبش بیرون کشید. 

فوتبال‌دوستان معمولا تنها با دو کارت زرد و قرمز آشنایی دارند. 

کارت زرد که اولین هشدار داور به بازیکنان و مربیان حاضر درزمین و روی نیمکت است و کارت قرمز که بازیکن و اعضای کادر فنی را با اخراج از زمین روبرو می کند. 

بنابراین ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد که یک کارت سفید در جریان مسابقه جام حذفی زنان بین اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا از جیب داور بیرون آمد. 

کارت سفید

کارت سفید که به عنوان «کارت بازی جوانمردانه» نیز شناخته می شود، توسط فدراسیون فوتبال پرتغال به جهان معرفی شد و هدف آن ترویج روحیه ورزشی است. 

داور با اهدای این کارت نه تنبیه بلکه بازیکن و اعضای کادر فنی و ورزشی تیم ها را تشویق می کند. 

در بازی باشگاهی زنان دو باشگاه محبوب پایتخت پرتغال، کاتارینا کامپوس داور بازی به کادر پزشکی دو باشگاه یک کارت سفید داد. 

اعضای کادر پزشکی بنفیکا و اسپورتینگ در حین بازی، متوجه وخامت حال یکی از تماشاگران شدند و با کمک به او در سکوها جانش را نجات دادند. اقدام سریع کادر پزشکی با تشویق گسترده هواداران دو تیم همراه بود و داور را متقاعد کرد تا کارت بازی جوانمردانه را به آنها اعطا کند. 

آیا شاهد استفاده از کارت سفید در لیگ های دیگر نیز خواهیم بود؟

تاکنون فقط فدراسیون فوتبال پرتغال است که کارت سفید را رسما تایید کرده و باید دید که آیا این کارت در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر و اگر چنین بود، هواداران چه واکنشی به آن نشان خواهند داد. 

در سال‌های نه چندان دور داوران در لیگ دسته دوم ایتالیا، سری بی، از «کارت سبز» استفاده می کردند. این کارت در واقع کارتی بود بین کارت زرد و قرمز. یک هشدار جدی برای بازیکنان و مربیان حاضر و روی نیمکت تیم‌ها. کریستیان گالانو یکی از معدود بازیکنانی بود که در سری بی ایتالیا یک کارت سبز بدلیل اعتراض به تصمیم داور دریافت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عواقب حمله و مشت‌زدن به صورت داور؛ تمام مسابقات لیگ‌های فوتبال ترکیه تعلیق شد

واکنش‌ها به بازی ایران و آمریکا؛ بایدن به فوتبالیست‌های کشورش: خدا شما را دوست دارد

ملانشون خطاب به فوتبالیست‌های فرانسوی: مثل ایرانی‌ها یا آلمانی‌ها به طریقی اعتراض کنید