حمله سه پهپاد انتحاری به پایگاه آمریکایی در سوریه؛ ۲ نفر زخمی شدند

نظامیان آمریکایی در شمال سوریه
نظامیان آمریکایی در شمال سوریه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیده بان حقوق بشر سوریه احتمال دست داشتن شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در این حمله را مطرح کرده و یادآور شده که این نیروها در مناطق مختلف این کشور مستقر هستند.

آگهی

یک پایگاه نظامی در شرق سوریه که نظامیان آمریکایی در آن استقرار داشتند روز جمعه با سه پهپاد انتحاری هدف حمله قرار گرفت.

ارتش آمریکا ضمن تایید انجام این حمله از زخمی شدن دست کم ۲ نفر از نیروهای مخالف دولت روسیه خبر داد و تاکید کرد که به هیچ یک از نظامیان آمریکایی در این حمله آسیبی وارد نشده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مشخص نیست که این حمله از جانب چه گروهی سازماندهی و اجرا شده اما نیروهای تحت حمایت ایران در منطقه پیش‌تر دست به چنین عملیاتی زده بودند.

در گزارش آسوشیتدپرس همچنین آمده است که سلول‌های نهفته گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش نیز همچنان در این منطقه فعال هستند.

در این گزارش همچنین به نقل از مقامات ارتش آمریکا آمده است که دو فروند از هواپیماهای بدون سرنشین که در حمله شرکت داشتند رهگیری و سرنگون شدند و هواپیمای سوم مقر پایگاه التنف در تلاقی مرزهای سوریه، عراق و اردن را هدف قرار داد.

بر این اساس گفته می‌شود که در پی اصابت یکی از پهپادها به مقر پایگاه التنف دو نیروی ارتش آزاد سوریه زخمی شدند؛ مجروحان به گفته ارتش آمریکا فورا تحت درمان قرار گرفتند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، سازمانی غیردولتی مستقر در بریتانیا که بواسطه دسترسی به منابع محلی رویدادهای سوریه را رصد می‌کند احتمال انجام این حمله توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مطرح کرده و یادآور شده که این نیروها در مناطق مختلف کشور جنگ زده سوریه مستقر هستند.

جو بوچینو، یک سخنگوی ارتش ایالات متحده در واکنش به این حمله با اشاره به گروه خلافت اسلامی گفت: «این نوع حملات غیرقابل قبول است؛ آنها نیروها و متحدان ما را در معرض خطر قرار می دهند و مبارزه با داعش را به مخاطره می اندازند.»

به گزارش آسوشیتدپرس، دست کم ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکا هم‌اکنون در خاک سوریه حضور دارند که به صورت پراکنده در شمال، جنوب و شرق این کشور مستقر شده‌اند.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه روند بهبود روابط سوریه با کشورهای عربی؛ بشار اسد بار دیگر با وزیر خارجه امارات دیدار کرد

حمله موشکی اسرائيل به پایتخت سوریه؛ فرودگاه دمشق موقتا تعطیل شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است