مقر نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز ارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام روز شنبه اعلام کرد که دو راکت به مقر نیروهای آمریکا در منطقه شداده در شمال شرقی سوریه برخورد کرده است.

آگهی

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام روز شنبه اعلام کرد که دو راکت به مقر نیروهای آمریکا در منطقه «شداده» در شمال شرقی سوریه برخورد کرده است.

به‌گفته سخنگوی سنتکام این حمله هیچ کشته یا خسارتی برجای نگذاشته است.

نیروهای آمریکایی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره منبع حمله منتشر نکرده‌اند، اما از مدتی پیش ترکیه مواضع کردها در شمال شرقی سوریه را هدف حملات هوایی خخود قرار داده‌اند.

سخنگوی سنتکام ضمن محکوم کردن این حمله گفت که حملات اینچنینی جمعیت غیرنظامی منطقه و نیروهای ائتلاف بین المللی را در خطر قرار می‌دهد.

حدود ۱۰ روز پیش نیز ارتش آمریکا از برخورد یک راکت به مقر نیروهای ائتلاف بین المللی در منطقه «العمر» در شرق سوریه خبر داده بود. سازمان ناظران سوری حقوق بشر اعلام کرده بود که راکت‌ از یک پایگاه «متعلق به نیروهای نزدیک به ایران» شلیک شده است.

روز سه‌شنبه نیز سنتکام از حمله هوایی ترکیه به مقر مشترک نیروهای کرد و ائتلاف بین المللی در شمال شرقی سوریه خبر داده بود. به گفته مقامات سنتکام در این حمله که با پهپادهای ترکیه انجام شده بود دو نیروی کرد کشته شدند.

بعد از بمب‌گذاری ۱۳ نوامبر در استانبول که منجر به مرگ ۶ نفر و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر شدن ترکیه حملات خود به مواضع نیروهای کرد در سوریه را از سرگرفت.

آنکارا، کردها را به دست داشتن در این حمله متهم می‌کند، در مقابل نیروهای کرد هرگونه دخالت در این حمله را رد کرده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چشم‌انداز حمله زمینی ترکیه به شمال سوریه؛ محاسبات روسیه، آمریکا و ایران چیست؟

جنگ ناتمام سوریه و حملات سه‌جانبه؛ آیا ترکیه، اسرائیل و روسیه شکل منازعه را تغییر داده‌اند؟

سرکوب کُردها از سوریه تا عراق و ایران؛ حمله هوایی ترکیه همزمان با تهدید‌های تازه سپاه